כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לחץ למנוע המהלך

בריטניה מתכוונת לגרש מהגרים בטיסה לרואנדה

ארגוני זכויות אדם בבריטניה הגישו ערעור נגד שליחת מהגרים חזרה לרואנדה, והנושא יידון מחר בבית המשפט. מדובר בגירוש ראשון ואחריו אמורים להתבצע גירושים רבים נוספים של מסתננים רואנדים שנכנסו לבריטניה דרך חוף הים

גירוש בשדה התעופה: אילוסטרציה
גירוש בשדה התעופה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מתכוון להוציא לפועל את מדיניותו, ואחרי עיכובים רבים הוא מתחיל בשליחתם של מסתננים בלתי חוקיים אל מחוץ לגבולות הממלכה. זאת, לאחר שהגיע להסכם עם ממשלת רואנדה, שהודיעה כי תסכים לקלוט אל שטחה אזרחים זרים שאינם רצויים בבריטניה, זאת, בתמורה להטבות שונות שמעניקה הממשלה הבריטית לרואנדה, בתמורה לכך.

ארגוני זכויות אדם בריטיים ובינלאומיים מוחים בתוקף נגד הגירוש, לטענתם מדובר בפליטים שנמלטו ממלחמות ורעב בארצות המוצא שלהם, ועל כן הם אמורים לחסות תחת הגנה של החוק הבינלאומי. במהלך סוף השבוע נידונה עתירה שהגישו שני מסתננים וארגוני זכויות אדם לבית המשפט הבריטי, בדרישה להורות לממשלה שלא תגרש מסתננים ל'מדינה שלישית', ותחזיר כל אחד לארץ המוצא שלו אם בכוונתה לגרשו.

בית המשפט דחה את העתירה, אבל השאיר מקום לערעור, ולפי הדיווחים, הנושא אמור להגיע לבית המשפט לערעורים, שיקיים מחר דיון בנושא, ויתכן שיבטל את הגירוש או ידחה אותו למועד אחר. במידה והערעור לא יתקבל, יהיה בכך תקדים בבריטניה, במסגרתו ניתן לגרש מסתננים למדינה שלישית שאינה ארץ המוצא שלהם, והדבר יפתח פתח לגירושים רבים נוספים, שמתכנן בוריס ג'ונסון להוביל.

על פי הדיווחים בתקשורת הבריטית, יורש העצר הנסיך צ'ארלס הביע בשיחות סגורות ביקורת נוקבת כנגד ההחלטה של ג'ונסון וטען כי היא 'לא אנושית'. מדובר בצעד חריג מבחינתו של הנסיך הבריטי, משום שבית המלוכה הבריטי מקפיד שלא להתערב בעניינים פוליטיים ולא להביע עמדות בעד או נגד הנושאים הבוערים על סדר היום הפוליטי, אפילו בסוגיה כמו ה'ברקזיט' שטלטלה את הפוליטיקה הבריטית באופן שלא נראה עשרות שנים, משפחת המלוכה שמרה על פה סגור ולא נשמעה שום התבטאות בנושא.

ההחלטה של צ'ארלס להפר את המנהג המקובל בעניין, עלולה לקומם עליו את השמרנים בפרלמנט, ולאיים על מעמדו של בית המלוכה שבזכות הימנעותו מהתערבות במחלוקות פוליטית, הצליח להישאר בלב הקונצנזוס הבריטי.

רואנדה בריטניה גירוש מסתננים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד