כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תוצאות הלחימה

התפרצות של מגיפות כולרה ודיזנטריה במריופול החרבה

ראש העיר של מריופול עם תחזית קודרת על המצב בעיר. "20 אלף נהרגו במלחמה, ועוד אלפים ימותו אם לא יתבצע טיפול מידי במגיפות". האוקראינים ממשיכים להילחם על כל פיסת אדמה, ובינתיים הם ממתינים לנשק המערבי המתקדם שאמור לסייע להם להתחזק ולבלום את ההתקדמות הרוסית

התפרצות של מגיפות כולרה ודיזנטריה במריופול החרבה
מריופול מהאוויר צילום: צילום מסך

ראש העיר מריופול, ודים בוצ'נקו, אמר במהלך סוף השבוע, כי בנוסף להתפרצותה כולרה שהחלה במריופול כבר לפני כשבועיים, ניתן להבחין בסימנים ראשונים להתפרצות של דיזנטריה בנוסף. "כ-20 אלף מתושבי העיר נהרגו בהפצצות במהלך הלחמה", הוא אמר, "אם לא יהיה טיפול מידי במצב הרפואי, ימותו עוד אלפים נוספים".

על פי הדיווחים, רוב הרוגי מריופול טרם הובאו לקבורה. גופותיהם נמצאות מתחת לבניינים החרבים, וגם פזורות ברחובות. בחודשים הראשונים מזג האויר היה קר מאוד ולכן הדבר לא גרם למפגע תברואתי חמור כל כך, אבל כעת עם בוא הקיץ, הצחנה אופפת את כל חלקי העיר, ועמה הזיהומים והמחלות האמורות.

בוצ'נקו הוסיף כי גם חלק ממאגרי המים של מריופול מזוהמים באופן חמור מאוד, לאחר שגופות של אזרחים וחיילים נפלו אליהם ולא נמשו מאז. במקביל נמשכת הלחימה בעצימות גבוהה במזרח אוקראינה, בעיר סיבר דונייצק מחזיקים הרוסים שוב בכל עמדות הכוח וממשיכים להתקדם בקצב איטי ובטוח, כשלפי הדיווחים, כמעט כל חלקי העיר כבר נפלו לידי הרוסים, ומספר ההרוגים בעיר אינו ידוע עדיין.

האוקראינים ממשיכים להילחם על כל פיסת אדמה, ובינתיים הם ממתינים לנשק המערבי המתקדם שאמור לסייע להם להתחזק ולבלום את ההתקדמות הרוסית. אלא שלעת עתה משלוחי הנשק נעים לאיטם, ואתמול (שבת) אמרו בכירים אוקראינים כי מדי יום מאבד צבא אוקראינה בין 100 ל-200 לוחמים בשדות הקרב שבמזרח המדינה. מדובר במספר כפול מהמספרים שסיפק הנשיא זלנסקי לפני כשבועיים, אז טען כי מדי יום נהרגים בקרבות בין 50 ל-100 לוחמים אוקראינים.

מריופול מלחמת אוקראינה רוסיה מתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד