ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
לקראת מחטף?

ראשי הרפורמים והקונסרבטיבים הוזמנו שוב לפגישה בלשכת רה"מ

על רקע המצב הקואליציוני הקשה, מזכיר הממשלה צפוי להיפגש מחר עם ראשי ארגוני הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל כדי לדון ביישום המתווה כפי שדורשים הארגונים ונציגיהם בכנסת | זו פגישה שנייה בלשכה מאז החל בנט את תפקידו. החרדים חוששים ממחטף בנושא הכותל

ראשי הרפורמים והקונסרבטיבים הוזמנו שוב לפגישה בלשכת רה"מ
בנט וקריב במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרסום ראשון: מזכיר הממשלה שלום שלמה צפוי להיפגש מחר (שני) עם ראשי ארגוני הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל כדי לדיון ביישום מתווה הכותל כפי שדורשים הארגונים ונציגיהם בכנסת.

מדובר בפגישה שנייה של לשכת ראש הממשלה עם ראשי הארגונים, אחרי שבחמש שנים קודם לכן מנהיגי הארגונים לא נפגשו עם ראש ממשלה שהקפיא את מתווה הכותל לדרישת הסיעות החרדיות.

פגישה שנייה מעידה על כוונה להביא לשינוי בעמדת המדינה בכל הנוגע למתווה הכותל, ומעלה תהיות שמא בממשלה מתככנים מחטף בנושא הכותל הרפורמים רגע לפני שהממשלה תתפרק.

כזכור, במפגש הקודם של ראש הממשלה עם הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים דנו הצדדים בדרישה ליישם את מתווה הכותל. לאחר המפגש שיגרו ארגוני הרפורמים וקונסרבטיבים מסרים אופטימיים. לפי גורם שהשתתף בפגישה, "ראש הממשלה נפתלי בנט הביע רצון לפתור את הסיטואציה בכותל ולתת מקום תפילה בכותל לזרמים השונים, כדרכם". גורם אחר אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "יצאנו אופטימיים", וכי "הייתה פגישה טובה".

נציג הרפורמים בכנסת חה"כ גלעד קריב אמר בזמנו "אחרי שנים של נתק ואווירה עוינת, יש בשורה של ממש בפגישת ראש הממשלה. בשורה זו חייבת להיתרגם לצעדים מעשיים בכותל, ובזירות נוספות". הוא הוסיף, "אנו מצפים לבניית מפת דרכים ברורה לבניית רחבת תפילה ממלכתית מכובדת לטובת תפילה שוויונית בכותל שתיושם בחודשים הקרובים".

מתווה הכותל נפתלי בנט רפורמים קונסרבטיבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד