כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שריפת האוטובוסים

השר בר-לב בצפת: "קשור כנראה במכרזים שרצים כאן באזור"

לאחר ההצתה בצפת במסגרתה נשרפו 18 אוטובוסים בחניון בעיר במהלך סוף השבוע, השר לביטחון פנים הגיע היום לזירה והבהיר מי עומד מאחורי השריפה. "לצערי זו בעצם הפעם הרביעית ששורפים אוטובוסים באזור הזה. בלי להיות חוקר מדופלם, נשמע שיש קשר בין הדברים"

השר בר-לב בצפת: "קשור כנראה במכרזים שרצים כאן באזור"
בר לב וראש העיר צפת בזירה צילום: באדיבות המצלם

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, הגיע היום (ראשון) לצפת, אחרי שבמהלך סוף השבוע נשרפו בתחנה המרכזית בעיר כ-18 אוטובוסים. כוחות הכיבוי שהגיעו למקום השיגו שליטה על האש, והמשטרה אספה ממצאים ופתחה בחקירה.

במהלך ביקורו, נפגש עם ראש העירייה שוקי אוחנה ועם מפקד מחוז הצפון ניצב שמעון לביא. לאחר מכן, ערך סיור בתחנה בה בוצעה הצתת האוטובוסים והגיע למפקדת מרחב כינרת להערכת מצב בנושא.

"אירוע קשה מאוד קשה קרה כאן שלשום", אמר בר-לב. "לצערי זו בעצם הפעם הרביעית ששורפים אוטובוסים באזור הזה. בלי להיות חוקר מדופלם, נשמע שיש קשר בין הדברים. אין לי ספק שמפקד המחוז ומשטרת ישראל יעשו את כל המאמצים בשביל למצוא את הקשר בין האירועים האלו, ולמצוא גם את אלו שביצעו בפועל, וגם את אלו ששלחו אותם לבצע. רק כשנשים יד גם על אלו וגם על אלו, אפשר יהיה לחזור לשגרה השקטה פה בעיר צפת".

לדברי השר: "לא צריך להיות מומחה גדול כדי לראות קשר ושיתוף פעולה בין ארבעת האירועים האלו. כולם אוטובוסים, וזה קשור כנראה במכרזים שרצים כאן באזור. וזה קשור במשפחות פשע וגורמי פשע שמנסים להשתלט בכל מיני דרכים על מכרזים פרטיים ועל מכרזים של המדינה, ובמסגרת הזו אנחנו במאבק כולל במסגרת 'מסלול בטוח' נגד כל ארגוני וגורמי הפשיעה האלו, ואנחנו נעשה את המקסימום להביא אותם לבתי המשפט".

"האירוע הזה ממש לא עבר מתחת לרדאר", הדגיש השר לביטחון פנים, ואמר כי "לכן זו הסיבה שהחלטתי להגיע לכאן במקום להיות בישיבת הממשלה. לדבר עם ראש העיר, לשמוע ולראות בעיניים, ואחר כך לשבת עם מפקד המחוז כדי לראות לעומק את כל הדברים שאפשר לעשות ושהולכים לעשות, וזה ממש לא מתחת לרדאר".

"המהלך של חברות השמירה, חקיקה שמעבירה את האחריות ממשרד המשפטים למשרד לביטחון הפנים, כולל לתת כלים נוספים להביא לדין גורמים שמשתמשים בפרוטקשן - לצערי זה לא עובר בכנסת הנוכחית למרות שזה לא עניין של ימין ושמאל. זה עניין של ביטחון אזרחי מדינת ישראל כולם. ואני מאוד מקווה שבשבועות שנשארו למושב הזה, האופוזיציה תעשה סוויץ', ועבור הדברים שבאמת חשובים לכל אזרחי מדינת ישראל, היא תצביע בעד.

"הרצון של אזרחים להתנדב ולשמור על האזור שבו הם גרים - הוא רצון חיובי ונדרש. הדרך לעשות את זה היא דרך התנדבות למשטרת ישראל. וברגע שאותם אזרחים יתנדבו למשטרת ישראל, יהיו להם גם את מלוא הסמכויות של שוטר. נחבר אותם עם המחוז, נעביר את התהליך המהיר של המשטרה, הם יתאמנו ויקבלו סמכויות של שוטר בשעות שהם מתנדבים ושומרים על השכונה שלהם".

עמר בר לב צפת פרוטקשן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד