י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זרוע של הרשות

תוכנית הלימודים בחאן אל אחמר – הערצת מחבלים ושאהידים

בבי"ס חאן אל אחמר מחנכים את הילדים לפי מסרי הרשות הפלסטינית: יום הנכבה, יום האסיר הפלסטיני ויום השנה למות השאהידים הם רק חלק מתוכנית הלימודים בבית הספר. בפורום עוטף ירושלים מזהירים "מי שחושב שהבדואים הם שכנים נחמדים, שיאזין לשירי הלל למחבלים שהם מלמדים את ילדיהם. בעימות הבא כביש 1 יהיה מקום מסוכן לישראלים"

תוכנית הלימודים בחאן אל אחמר – הערצת מחבלים ושאהידים
חאן אל אחמר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חזרה לגבולות 48: הערצת מחבלים והקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים: תכנית הלימודים בבית הספר במאחז חאן אל אחמר מאמצת את הנרטיב הפלסטיני במלואו, כך לפי הפרסומים בעמוד הפייסבוק של בית הספר. בפורום עוטף ירושלים מזהירים מפני אסלאמיזציה במתחמי הבדואים, ומתריעים כי בעימות הבא כביש 1 המחבר בין ירושלים וים המלח יהפוך למסוכן.

לפי עמוד הפייסבוק של בית ספר חאן אל אחמר, הילדים לומדים תכנית לימודים פלסטינית. רק בחודש שעבר ציינו הילדים בבית הספר את יום הדגל הפלסטיני. הילדים נראים נושאים דגלי פלסטין במסגרת טקס או מצעד, ובפוסטים שפורסמו נכתב "דגל פלסטין יישאר גבוה שמחבק את השמים מעל השמים.. בוא נרים את דגל פלסטין גבוה", וכן "הניפו דגל גבוה, לעלות אפילו בכוח, קומו גם בעקשנות".

בחודש מאי צוין גם יום הנכבה, בתאריך 15/05. בבית הספר נערך טקס בו אחזו התלמידים מפתחות בתים המסמלים את הבתים אליהם הם רוצים לחזור וכן תמונות של משפחות ערביות שעזבו את בתיהן. בפרסומי בית הספר, שכללו לא פחות מארבעה פוסטים שונים, נכתב "לזכור ולא לשכוח. 74 שנים והטרגדיה הפלסטינית ממשיכה. אומרים שמבוגרים מתים וילדים שוכחים", וכן "שלא נשכח.. 74 שנים והטרגדיות הפלסטיניות ממשיכות. 11 כפרים וערים נטושים והרוסים. נחזור יום אחד...".

גם יום האסיר הפלסטיני היווה סיבה לטקס מיוחד, שכלל שירי הלל ושבח לאסירים וכרזות בנושא. בפייסבוק בית הספר תוארו האסירים "אנשי כבוד" ונכתבה הסתה נגד מדינת ישראל הממשיכה לעצור פלסטינים מידי יום.

אם לא די בכך, בבי"ס חאן אל אחמר מעריצים מחבלים כחלק מתכנית הלימודים. ביום השנה למות השאהידים שצוין בחודש אפריל, התייחסו התלמידים לחליל אלוואזיר, המוכר בכינויו אבו ג'יהאד. אלוואזיר היה ממנהיגי המחבלים וממייסדי תנועת פת"ח, סגנו של יאסר ערפאת וראש הזרוע הצבאית של אש"ף. היה אחראי למותם של עשרות ישראלים, בין היתר בפיגועים: מלון סבוי, מקרר התופת בכיכר ציון, אוטובוס הדמים בכביש החוף, בית הדסה ועוד.

כאמור, בבי"ס חאן אל אחמר כינו אותו "המנהיג הגיבור" והוסיפו "תהילה לשהידים". בפוסט נוסף התייחסו להריגתו ע"י כוחות ישראל "כוח ציוני שביצע את הפשע של רצח המנהיג... אנו מתחייבים לקדוש המעונה להישאר דגל המהפכה שלנו עד שיתגשמו משאלות עמנו לחופש והקמת מדינתו העצמאית ובירתה ירושלים. תהילה ונצח לשהידים הצדיקים שלנו..".

בנוסף, לומדים תלמידי חאן אל אחמר לדרוש בעלות על הקרקע, זאת למרות שהם הגיעו לאזור לפני עשרות שנים בלבד. ביום האדמה הפלסטיני פרסם בית הספר כי "הקרב על הקרקע לא הסתיים, הקרב הזה יפסק רק כשיסתיים הכיבוש...הגאולה למולדת פלשתינה... ". בפוסט נוסף נכתבה היסטוריית יום האדמה וכן "למדו את ילדיכם את אהבת פלסטין, למדו אותם שזרע על הארץ, אם ישקו בדם, מהפכה תצמח".

בפורום עוטף ירושלים לא הופתעו מפרסומי בית הספר "כבר שנים שאפשר לראות את מתחמי הבדואים באזור כביש אחד מקבלים מאפיינים איסלאמיסטיים שלא היו בעבר, הכוללים התקרבות ותמיכה בנרטיב הפלסטיני.

מי שחשב שהבדואים בסביבה הם שכנים נחמדים שאפשר לקפוץ לבקר אותם עם הילדים או לשתות איתם קפה בערב, כדאי מאוד שיאזין לשירי ההלל למחבלים שהם מלמדים את ילדיהם בבית הספר.

התעלמות מהתהליכים שקורים בצידי הדרך עלולה להוביל לכך שבעימות הבא כביש ירושלים-ים המלח יהיה מקום מסוכן לתנועת ישראלים, עיר הבירה תהיה במצור. מדינת ישראל חייבת לשמור על הציר החשוב הזה ולא להסדיר שום כפר פלסטיני סמוך לכביש 1.

יש להעתיק את כל מתחמי הבדואים הלא חוקיים הנמצאים סביב כביש 1 אל מקומות שלא מסכנים את תושבי האזור ואת נוסעי הכביש. מדינת ישראל כבר השקיעה עשרות מיליוני שקלים במתחמים כאלו כגון באתר בקרבת אבו דיס, צריך רק לקיים את החלטת בג"צ ולפנות את המאחזים".

חאן אל אחמר הסתה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד