כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סיפורה של טרגדיה

עשרים שנה אחרי: התינוקת שנשארה לבדה בבית החולים הגיעה לקבר אימה

את הטרגדיה הזו אף אחד לא ישכח. הם היו משפחה מלאת חיים שביום אחד איבדו את אמם האהובה רגע לאחר שהיא ילדה שלישיית ילדים בבית החולים • התינוקות נשארו שם לבדם, לא היה מי שיקח אותם, לא היה מי שיספר להם שהם נולדו למציאות חיים מורכבת • עשרים שנה אחרי והיתומה מתחננת לעזרה

עשרים שנה אחרי: התינוקת שנשארה לבדה בבית החולים הגיעה לקבר אימה
תינוקת בעריסה צילום: unspalsh

באותה לוויה מזעזעת לא נשארה אף עין יבשה. ליד מיטת הנפטרת עמדו ששה ילדים קטנים, הגדול שבהם היה בקושי בשנת הבר מצווה. ולא הרחק משם, בבית החולים, במחלקת ילודים, נשארו שלוש עריסות, שלוש עריסות שהעין של אמא לא תשזוף.

לחצו כאן וסייעו למשפחה בשעתה הקשה>>>

"איך אמא הולכת מכאן, ומשאירה תשעה ילדים?" זעקו המספידים. "איך יגדלו שלישיית תינוקות שמעולם – מעולם – לא ראו את אמא?", ביכו הדרשנים. אנשים שהלכו ברחוב באותו היום פשוט בכו ובכו, אלו שהכירו את המשפחה ואת הנפטרת, ואלו שלא, שרק שמעו את הסיפור המצמרר וליבם נקרע.

שעה קלה אחרי הלוויה חזר האלמן הביתה. הבית שעיקרו נלקח ממנו. בית בלי אמא. בית שיש בו ששה ילדים קטנים שמחפשים אותה בין החדרים, ולא מסוגלים להבין שהאלונקה המכוסה בטלית הכילה את מי שהיתה עד עכשו אמא רחימאית, שרה, מלטפת, מגדלת. ששה ילדים שיגדלו יתומים, מתגעגעים כל חייהם לאהבת אם.

שלושת העריסות נותרו בפגייה. לא היתה שם שום אמא שתכניס את ידה דרך שרוול הפלסטיק ותלטף את התינוקות הרכים. לא היתה שם שום אמא שהחיוך שלה יתן להם חמצן לגדול. לא היתה שם שום אמא שתתפלל עליהם בדמעות רותחות. שלוש עריסות של תינוקות קטנים-קטנים, שצריכים להאבק לבד, לגדול למרות כל הסיכונים, להתחזק ולצמוח בלי לב פועם של אמא.

האלמן באותם הימים קיבל החלטה קשה מנשוא. למרות ששת הילדים שהיו בביתו ללא אם הוא החליט לקחת חזרה אל חיקו את שלושת התינוקות. העבודה הייתה קשה מנשוא. הוא התהלך בין המכולת לבין טיפת החלב, בין הגן לבית הספר, בין הגינה לבין הרופא. חייו היו מלאים, אך הוא האמין שהוא עושה את הדבר הנכון.

השנים חלפו ביעף. והנה עשרים שנה אחרי והאב האלמן ניגש ברעדה לקברה של רעייתו יחד עם בתו. הבת שעיניה זלגו דמעות על האמא שהיא לא זכתה לראות, הניחה הזמנה רטובה על קברה, הזמנה שמזמינה את האם לשמחת נישואיה שייערכו בעוד כשבוע בלבד.

היתומה מתחתנת החודש, יחד עם עוד שישים ושבעה חתנים וכלות יתומים שאין להם מאומה, אין להם אפילו פרוטה שחוקה להוצאות הנישואין. והאמת, למרות שעברו מאז הטרגדיה הנוראה עשרים שנה, אנו מחוייבים לסייע לה, מחוייבים להושיט לה יד, לדאוג לכך שהיא תינשא בכבוד ובשמחה, כי אם לא אנחנו, מי יודע האם היא תינשא, מי יודע איזה שברון לב נורא יהיה לה.

כעת ממש זה הרגע שלנו להקליק כאן ולסייע לה, כאשר בד בבד אנו נזכה לברכתו המופלאה של מרן הגאון רבי שרגא שטיינמן שליט"א אשר במכתב חסר תקדים כתב כי התורמים סך 680 ש"ח ל-68 היתומים הנישאים בחודש סיון יזכו "לזכות ללימוד תורה
בעריבות ונעימות". עשו זאת כעת והבטיחו לעצמכם שלא התעלמתם מזעקתה של היתומה האומללה.

לחצו כאן וסייעו למשפחה בשעתה הקשה>>>

קופת העיר יתומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד