י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התסבוכת הפוליטית

בהיעדר פתרון: מיכאל ביטון חוזר להחרים את הצבעות הקואליציה

ח"כ ביטון הודיע היום כי הוא חוזר להחרים את ההצבעות של הקואליציה בעקבות התנהלות השרה מירב מיכאלי מול דרישותיו לגבי הרפורמה בתחבורה הציבורית | ממחר ביטון יצביע על פי צו מצפונו בחוקים שתעלה הקואליציה, למעט בהצבעות אי-אמון וההצבעה על תקנות יו"ש 

בהיעדר פתרון: מיכאל ביטון חוזר להחרים את הצבעות הקואליציה
ח"כ מיכאל ביטון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בתום שבועיים בהם העניק לראש הממשלה זמן לפתור את המשבר סביב רפורמת התחבורה, ח"כ מיכאל ביטון הודיע היום (ראשון) כי הוא חוזר להחרים את ההצבעות של הקואליציה בעקבות התנהלות השרה מירב מיכאלי.

הרקע: לפני שלושה שבועות הודיע יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון כי הוא מפסיק להצביע עם הקואליציה, בעקבות התעלמות שרת התחבורה מרב מיכאלי מדרישותיו לבצע שינויים ברפורמת התחבורה, שלטענת ביטון פוגעת בפריפריה ובאוכלוסייה החרדית.

לאחר שהמשבר החריף, זומן ביטון לפגישה עם ראש הממשלה וביקש להקפיא את החרם במטרה למצוא פתרון מול השרה מיכאלי, מחר יבואו לסיום פרק הזמן שהעניק לראש הממשלה ומאחר שלא הצליח להביא פתרון מול מיכאלי, ח"כ ביטון מודיע על החזרת החרם.

החל ממחר (שני) ביטון יצביע כרצונו על חוקים שיעלו להצבעה, מלבד הצבעות אי אמון וההצבעה על תקנות יו"ש, עליהן יצביע לצד הקואליציה, זאת כאמור עד שימצא פתרון לנקודות אותן הוא דורש לשנות ברפורמה.

ההחרמה של ביטון היא כאב ראש נוסף לקואליציה, כשהאופוזיציה תחזיק כעת ברוב בכנסת ותוכל להפיל את כל החקיקה שתעלה להצבעה, בין הייתר ייתכן והחרדים ינצלו את המצב ויעלו את חוק התקשורת שיביא לביטול הרפורמה שיזם שר התקשרת יועז הנדל.

מיכאל ביטון אי אמון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד