י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"יגרום לעוול לדור הצעיר"

הרפורמה של הבגרויות: ויתור על מה?

בתגובה לרפורמה שמקדמת שרת החינוך בבגרויות לתלמידי החינוך, אביחי בקרמן, חבר מועצת התלמידים לשעבר, זועם ותוקף את ההחלטה שהיא מקדמת בתמיכת מועצת התלמידים: "תלמידי ישראל לא ירכשו את הידע, את המוסר ואת הערכים הנדרשים להם בתור יהודים הגרים בארץ ישראל"

הרפורמה של הבגרויות: ויתור על מה?
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ההחלטה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון יחד עם מועצת התלמידים הארצית, לבטל את מבחני הבגרות למעט מתמטיקה ואנגלית, דבר שיגרום לעוול לדור הצעיר.

מערכת החינוך גורמת לכך שהזהות הישראלית היהודית של אזרחי מדינת ישראל תאבד! התירוץ שניתן עבור ההחלטה על הרפורמה, הינו הקלה בעומס הלימודים, כשלמעשה הדבר יפגע בדור העתיד שלנו הן ברמת הידע הנרכש, והן ברמת הזהות הישראלית היהודית וההגדרה העצמית לאומית.

ללא לימודי תנ"ך, עברית, היסטוריה, אזרחות, לשון, תושב"ע, גמרא, ושאר מקצועות הקודש, תלמידי ישראל לא ירכשו את הידע, את המוסר ואת הערכים הנדרשים להם בתור יהודים הגרים בארץ ישראל.

אחד האלמנטים החשובים והמהותיים ביותר במסורת של עם ישראל, זו ההיסטוריה שלו ולכן, ("דע מאין באת ולאן אתה הולך") על מנת לשמר את המסורת לדורות הבאים, חשוב להמשיך וללמוד ולדעת ולהיבחן עליהם.

מתמטיקה ואנגלית מקצועית חשובים ונחוצים, אבל לא פחות מזה שאר המקצועות שהשרה ומועצת התלמידים מוותרים עליהם. אז על מה בעצם ויתרו?

בגרויות יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד