כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חשבון נפש ב'בית היהודי' • "אנו מפולגים - והעסקנים ניצחו"

תומכי הרב דוד סתיו, ואנשי 'הבית היהודי' מנסים להסביר את התבוסה • סגן שר הדתות הרב אליהו בן דהאן: "כוחו של הרב עובדיה יוסף גדול בגוף הבוחר" • הרב סתיו תוקף: "עסקנים, שאין לה שום קשר לחברה הישראלית ולמדינת ישראל, גברו" • "עד היום חיתנו 4,000 עכשיו נחתן 8,000"

חשבון נפש ב'בית היהודי' • "אנו מפולגים - והעסקנים ניצחו"
פלאש90



סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן (הבית היהודי), לא מסתיר הבוקר (ה') את אכזבתו מתוצאות הבחירות לרבנות הראשית, ומסביר שהסיבה לתוצאה היא כוחו הרב של הרב עובדיה יוסף.

בראיון לגלי צה"ל אמר בן דהן: "מצד אחד אני מסתכל על זה בצורה יפה, ברוכה, שהציבור נשמע לגדולי התורה, אולם מנגד הציבור מוותר על רבנות ציונית דתית שמחוברת למדינה".

הרב בן דהן אמר: "אם היינו מצליחים לרוץ בראש אחד הן באשכנזים והן בספרדים מצבנו היה טוב יותר".

הרב בן דהן הסביר, כי אין היום סמכות שיכולה לכפות אחדות על הרבנים ועל הציבור, "אם היה הרב שפירא או הרב אליהו אומרים לרב מסוים תוריד את מועמדותך אתה מזיק הוא היה עושה את זה, היום אין דבר כזה".

את ההחלטה שלא לתמוך ב"חוק שטרן" הסביר בן דהן ברצון שלא לפגוע בלגיטימציה של הבחירה, "ההצעה של שטרן משנה את כללי המשחק לחלוטין היא היתה יוצרת מצב שבו הרבנים שנבחרו על פי ההצעה לא היו מקבלים לגיטימציה, וזה לא רצינו, זו הטיה כל כך ברורה שהיא לא הוגנת".

לסיכום אמר הרב בן דהן, כי "אני קראתי לשני הרבנים הראשיים לשתף איתי פעולה, אני מתכנן כמה מהפיכות בשירותי הדת, אני מאוד מקווה שלא יהיו עימותים והרבנים יבינו שהם רבנים של כלל ישראל".

אתמול כתב יו"ר 'הבית היהודי', שר הדתות נפתלי בנט, כי, "מערכת הבחירות הנוכחית הבליטה את הצורך בשינויים מהותיים במוסד הרבנות, והתחלנו לפעול לשם כך בחודשים האחרונים. הרבנים הנבחרים יהיו חלק מהמפכה שהבית היהודי מוביל במשרד הדתות, ושכבר החלה במהפכת 'בחר לך רב', בצמצום מועצות דתיות ובביטול מינויים פוליטיים במועצות הדתיות".

"בפעם הבאה יהיה רב ראשי אחד לישראל, כמו שיש רמטכ"ל אחד ונשיא אחד לישראל". יו"ר הנהלת רבני צוהר ורבה של שוהם, הרב דוד סתיו, אשר הפסיד אמש בהתמודדות על כהונת הרב הראשי, תוקף את בחירת הגר"י יצחק והגר"ד לאו לכהונת הרבנות.

הרב דוד סתיו, שהפסיד במרוץ לרבנות הראשית אתמול, אמר הבוקר (ה), בראיון לגלי צה"ל: "אני חושב שמה שקרה אתמול הוא שקבוצת עסקנים, שאין לה שום קשר לחברה הישראלית ולמדינת ישראל, הצליחה לגבור על הרוח של עם ישראל. אבל אנחנו לא מיואשים ולא עצובים".

הרב סתיו הוסיף כי "אנחנו מאמינים שארגון צהר ומסגרות אחרות ימשיכו לחזק את עם ישראל ולהאהיב את הזהות היהודית. אם עד היום חיתנו 4,000 זוגות בשנה, אנחנו נגיע גם ל-8,000".

גם שר החינוך מאוכזב

שר החינוך שי פירון, שתמך גם הוא בהרב סתיו מאוכזב. בראיון לרשת ב' של 'קול ישראל' אמר: "קודם כל צריך לברך את הרבנים שנבחרו, ויחד עם זאת אני מביע אכזבה רבה - לפחות מבחינתי, ברמה האישית - מאי בחירתו של הרב סתיו".

"אני חושב שהחברה הישראלית הפסידה הזדמנות להתייחסות אחרת במערכת היחסים בין יהדות לבין החברה הישראלית. נצטרך לחשוב איך, על אף הבחירה, לא נוותר על הרצון לראות חיבור עמוק יותר בין יהדות לישראליות".

לדבריו, "יעברו כמה ימים. אני מניח שיש פה אנשים רבים שצריכים לעשות חשבון נפש. אני מקווה שהמסקנות יובילו לכך שבסופו של דבר נצליח לראות חברה יהודית טובה יותר".

הרב סתיו רבנות ניצחון צהר תבוסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד