י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טריליוני דולרים

טראמפ תובע את ענקיות הרשת בגלל 'צנזורה'

הנשיא לשעבר טראמפ הגיש תביעות נגד פייסבוק, טוויטר ויוטיוב בגין סגירת חשבונותיו, ונקיטת פעולות דומות נגד שמרנים אחרים במה שהוא כינה "הצנזורה הבלתי חוקית והמבישה של העם האמריקאי". טראמפ דורש "להפסיק את הצנזורה הבלתי חוקית והמבישה של חברות המדיה החברתית"

טראמפ תובע את ענקיות הרשת בגלל 'צנזורה'
טראמפ בהצגת תכנית המאה צילום: הבית הלבן

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הגיש תביעה נגד ענקיות האינטרנט, פייסבוק, טוויטר ויוטיוב וגוגל על סגירת חשבונותיו, התביעה הוגשה כתביעה יצוגית ודורשת פיצויים בגין הפרות לכאורה של התיקון הראשון של ארה"ב לחופש הביטוי, שלטענת טראמפ עשויות להסתכם בטריליוני דולרים.

טראמפ גם מבקש משופטים פדרליים לבטל את החסינויות השנויות במחלוקת שניתנו לחברות אינטרנט ב-1996 על ידי הכרזת סעיף 230 של חוק הגינות התקשורת כבלתי חוקתי. חוק שלמעשה מגן עליהן מפני תביעות.

"אנו מבקשים מבית המשפט המחוזי בארה"ב במחוז הדרומי של פלורידה להורות על הפסקה מיידית להפסיק את הצנזורה הבלתי חוקית והמבישה של חברות המדיה החברתית על העם האמריקאי, זה בדיוק מה שהם עושים", אמר טראמפ. "אנחנו דורשים להפסיק את הפסקת ההשתקה, הפסקת הרשימה השחורה, הגירוש והביטול שאתם מכירים כל כך טוב".

טראמפ אמר כי בעוד ענקיות המדיה החברתית "הן באופן רשמי ישויות פרטיות, בשנים האחרונות הן הפסיקו להיות פרטיות עם החקיקה והשימוש ההיסטורי שלהן בסעיף 230, שמגן עליהן באופן עמוק מפני אחריות". הוא אמר "זאת למעשה סובסידיה ממשלתית מסיבית".

"החברות הללו מבצעות חסימות על ידי גורמים ממשלתיים כדי להפוך לאוכפי צנזורה בלתי חוקית". טראמפ ציין כי התביעות מכוונות באופן אישי גם למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, למנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי וסונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל, שבבעלותן יוטיוב. "שלושה בחורים ממש נחמדים", הוסיף בסרקזם.

דונלד טראמפ גוגל טוויטר פייסבוק יוטיוב צנזורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד