כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שוב מעורר סערה

האמירה החריפה של אמסלם שמקוממת את השמאל

חבר הכנסת דוד אמסלם מעורר שוב סערה וסופג תגובות חריפות. בראיון שהעניק הצהיר כי כשמפלגת הליכוד תשוב להנהגה "נרסק את העצמות של השמאל" | מ"מ יו"ר הקואליציה: "הריקבון שיוצא לו מהפה שובר שיאים כל פעם מחדש"

האמירה החריפה של אמסלם שמקוממת את השמאל
דוד אמסלם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת דוד אמסלם מסיעת 'הליכוד' ידוע בסגנונו הייחודי שזכה לא אחת לביקורת תקשורתית וציבורית. אתמול (ראשון) ניפק עוד סערה בעקבות התבטאות לא מוצלחת. בראיון שהעניק לרשת ב' הצהיר אמסלם כי כשמפלגתו תחזור לשלטון "נרסק את העצמות של השמאל".

אמסלם הסביר: "נסביר להם שאנחנו יודעים לנהל את המדינה קצת יותר טוב וקצת יותר בנחישות וגם קצת יותר מהאלימות שהם מפעילים נגד הדמוקרטיה. אני רק מבטיח לך שנעשה את זה באופן דמוקרטי".

עוד המשיך ואיים: "כשנחזור לשלטון הם לא יקבלו בוועדות חצי ממה שמגיע לה. לא מכים אותנו, לא משפילים אותנו, לא דורסים אותנו, למרות שאנחנו רוב במדינת ישראל. אז הם יגידו תהיו ממלכתיים, לא, נגמר. בוועדת הכספים הגיע לנו 4 חברים, הם החליטו לתת לנו 2. הם יגידו לנו לתת שלושה, ניתן להם 1. הם הוציאו אותי כל יום 7 פעמים. אני אוציא את מיקי לוי 15 פעם".

דוד אמסלם נואם במליאה. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

בנושא אחר, התייחס חבר הכנסת מ'הליכוד' להאשמות שהשמיע כלפי שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מ'תקוה חדשה', כשכינה אותו "גנב" על במת מליאת הכנסת: "השר אלקין התמודד לראשות עיריית ירושלים, לקח הלוואות וערבויות בסך שלושה וחצי מיליון שקלים ולא החזיר אותן, זה גניבה. הוא לא יכול להיות שר. אם הייתי מקבל 2,000 שקל כל יאח"ה אצלי בבית. את מי אתה מכיר במדינת ישראל שהוא חייב כספים כאלה והוא עדיין שר?".

עוד הלין חבר הכנסת אמסלם על הליך בחירת השופטים בישראל ועל העובדה שהיועצת המשפטית לממשלה לא מונתה כמשרת אמון ואמר: "הוועדה לבחירת שופטים צריכה להיות מורכבת מחברי כנסת ושיהיה לה שימוע בכנסת. היועמ"ש זה משרת אמון. אם הציבור בוחר בחברי כנסת זה לא ועדת קישוט. יש פה שלטון פקידים שהתפתח. הממשלה היום לא יכולה לעשות כלום, קם כל זב חוטם ומתנגד. מי שהפר את האיזונים הם הרשות השופטת והמציאו מושגים כמו ממלכתיות ושומרי סף. אין את זה בספר החוקים".

האמירה לא עוברת בשקט והתגובות חריפות

ממלא מקום יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי, כתב בפייסבוק בתגובה לדברי אמסלם: "הריקבון שיוצא לו מהפה שובר שיאים כל פעם מחדש. תחושת הנקמה מחלחלת ואלו לא אזרחי ישראל שמעניינים אותם, אלא הרצון לשרוף את המדינה ולחזור לכס השלטון. אנחנו המחסום האחרון מפני אמסלם, ביבי ובן גביר ואין לנו ארץ אחרת".

טופורובסקי עם בנט במליאת הכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

גם ח"כ ולדימיר בליאק מ'יש עתיד' הגיב ואמר: "נרסק את העצמות של השמאל" - הצהיר אמסלם "הגיבור" הערב. לא היה עדיף אם היה מרסק את עצמות הביורוקרטיה בהיותו שר במשרדי הממשלה? אבל עסקן חסר כישורים נשאר עסקן חסר כישורים. אגב, אף אחד לא מפחד ממך, אמסלם. נראה אותך".

בחשבון הרשמי של 'יש עתיד' בטוויטר נכתב: "תזכורת קטנה מה יקרה כאן ביום שנרים ידיים. ביום שנוותר על הניסוי הזה שנקרא ממשלת השינוי והשאיפה לטוב משותף. תזכורת ליום בו נתייאש ונאבד את התקווה. אנחנו אשכרה המחסום האחרון בפני ממשלת אמסלם, ביבי, בן גביר וסמוטריץ'".

חבר מועצת עיריית תל אביב ומנכ"ל הקרן החדשה לישראל, מיקי גיצין, קרא לחקור את אמסלם על דבריו: "ח"כ דוד אמסלם חייב להיחקר במשטרה באופן מיידי על האמירה שלו כי "הם ירסקו לשמאל את העצמות" כשיחזרו לשלטון. לא מדובר באדם שולי, אלא אדם בעמדת הנהגה שמשפיע על אנשים רבים. ברגע שהיועמ"שית והמשטרה לא מטפלים בזה הם מפקירים רבים מאיתנו לסכנת נפשות של ממש". כך גיצין בחשבון הטוויטר שלו.

דוד אמסלם הליכוד יש עתיד השמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד