י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ב'ירחי כלה' ידונו: מתי ניתן לתרום איברים?

שבוע 'ירחי כלה' בינלאומי, בהשתתפות רבנים ורופאים, מתקיים בבית 'יד שרה' בירושלים • נושאי הכינוס: תרומת איברים, קביעת שעת המוות על פי ההלכה ועוד

ניתוח. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
ניתוח. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

'מכון ירושלים לפסיקה הלכתית רפואה והלכה' מקיים השבוע כנס 'ירחי כלה' בינלאומי בבית יד שרה בירושלים. ה'ירחי כלה' הייחודי מיועד לרופאים ומומחים במקצועות הרפואה והעוסקים בתחום.

במסגרת הכינוס, הנערך זו השנה ה-16 ברציפות, ידונו הרופאים עם גדולי הפוסקים בסוגיות רפואיות מורכבות, ישמעו את דעת ההלכה ויצברו ידע שיעזור להם להמשיך בעבודת הרפואה והצלת חיי אדם, על פי דרך התורה.

בין הנושאים שיועלו לדיון הלכתי מעמיק יהיה נושא קביעת שעת המוות, שעורר הדים לאחרונה, בעקבות הצעה בכנסת לפיה כל מחדשי רשיון הנהיגה יכנסו אוטומטית למאגר תורמי האברים של אגודת אדי.

ההצעה עוררה זעם רב בקרב ציבור שומרי התורה והמצוות, הגבירה את החשש מקצירת איברים ללא רשות, והציפה את חוסר הידע ההלכתי הקיים בנושא.

תרומת איבר חיוני מתאפשרת רק אם התורם עדיין חי, דבר שגורם במודע להרצחו המיידי ומעלה את השאלות הקריטיות: מה קובע את שעת המוות? איזה מוות וודאי כפטירה: מוות לבבי או מוות מוחי? באילו תנאים ניתן לתרום איברים חיוניים?

רבני המכון, בהשתתפות גדולי פוסקי ההלכה, הרב יצחק זילברשטיין, הרב משה שטרנבוך והרב זלמן נחמיה גולדברג, ילבנו עם הרופאים את הסוגיות המורכבות ויעבירו בצורה בהירה את דעת התורה בנושאים אלו ונוספים.

המושב האחרון של כינוס 'ירחי כלה בינלאומי' יהיה בהנחיית נשיא ומייסד יד שרה, הרב אורי לופוליאנסקי, שיעלה בפני הרבנים והרופאים דילמות הלכתיות רפואיות, שעלו על שולחנו במסגרת הפעילות השוטפת של יד שרה.
יד שרה אוי לופוליאנסקי ירחי כלה הלכה תרומת איברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד