י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות התמיכה בממשלה

בהתיישבות מקדמים: הדחת יו"ר מועצת יש"ע מתפקידו

בצעד חריג, מספר רחב של נציגי מועצות ביהודה ושומרון לוחצים על נציגיהם במועצת יש"ע לקדם את הדחת דוד אלחייני מתפקידו כיו"ר מועצה יש"ע - בעקבות התמיכה בממשלה, ובהעברת חוק תקנות יו"ש כעמדת הקואליציה | מועצה ראשונה כבר בעד הקריאה והמתנגדים לו יקדמו את ההצעה לכינוס המליאה הקרוב

בהתיישבות מקדמים: הדחת יו"ר מועצת יש"ע מתפקידו
דוד אלחייני צילום: זינדל - פלאש 90

מספר מועצות אזוריות ונציגים מקדמים לאחרונה את הדחת דוד אלחייני, יו"ר מועצה יש"ע, בטענה שהוא לא מייצג את תושבי יהודה ושומרון עם תמיכתו בממשלה, כשנה אחר שהוקמה.

כבר שנה שאלחייני, איש 'תקווה חדשה', מביע בפומבי את תמיכתו בממשלה בראשות בנט, ועל אף שנראה כי היא על סף נפילה בזמן הקרוב - מקודמת יוזמה להדחתו, כבר בישיבת מליאה הקרובה של מועצת יש"ע.

מי את מועצת יש"ע? התפקידים, המתנגדים והקשר לפרישת סילמן

אמש מועצה ראשונה כבר החלה בצעד אקטיבי, מועצת קריית ארבע החליטה פה אחד במליאה על התמיכה בהדחתו של אלחייני: "מועצה יש"ע זקוקה למנהיג שתומך בממשלת ימין, מנהיג שמייצג את רוח הלאומיות והתיישבות בארץ ישראל", נמסר בהודעה מטעם המועצה.

חלק מנציגי המועצות מקדמים גם הם החלטה לפיה המועצות יפרשו ממועצת יש"ע אם אלחייני לא יפרוש מתפקידו, כך גם מועצת בית אל שהחליטה על כך, מה שעשוי להגביר את המשבר בגוף שמאגד את ראשי הרשויות ביו"ש.

מהלך הדחתו, שאלחייני ואנשיו סביר להניח ינסו לתקוע, הוא צעד חריג מאוד, והוא מגיע לאחר התמיכה שלו בעמדת הקואליציה בעניין ההצבעה על הארכת תקנות יו"ש, למרות שהוא הוביל את הקמפיין של המועצה נגד הממשלה לאחר שנטען כי הקפיאה את הבנייה.

מועצת יש"ע דוד אלחיאני בית אל קריית ארבע פרישה תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד