י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מצטרף ל-CNN

הוושינגטון פוסט: העיתונאית אבו-עאקלה נהרגה מירי חייל צה"ל

לאחר התחקיר של רשת CNN, עיתון "הוושינגטון פוסט" פרסם תחקיר שקובע כי שירין אבו-עאקלה נהרגה ככל הנראה מירי חייל צה"ל| לדברי העיתון התחקיר התבסס ע"פ סרטונים, תמונות, ניתוח השטח ובדיקת קולות הירי

הוושינגטון פוסט: העיתונאית אבו-עאקלה נהרגה מירי חייל צה"ל
‏גופתה של העיתונאית בבית החולים בג'נין צילום: באדיבות המצלם

העיתון האמריקני "הוושינגטון פוסט" פרסם הבוקר (שני) תחקיר שקובע כי שירין אבו-עאקלה נהרגה ככל הנראה מירי חייל צה"ל. זאת, לאחר שהעיתון בחן סרטונים ותמונות מהזירה וביצוע בדיקות פיזיות של האזור באמצעות ניתוחים אקוסטיים עצמאיים של היריות.

הקביעה הנוכחית של "הוושינגטון פוסט" מצטרפת לפרסום התחקיר של ה- cnn בחודש שעבר בו נטען כי העיתונאית שירין אבו עאקלה נורתה למוות ע"י חיילי צה"ל.

לפי ה"וושינגטון פוסט", צה"ל לא הציג ראיה שמוכיחה כי באזור שבו נהרגה אבו עאקלה אכן היו חמושים פלסטינים - כשמנגד, הסרטונים וקולות הירי מצביעים על כך שלא היו חילופי אש בדקות שלפני המוות. 

ע"פ אחד העיתונאים שהתלווה לאבו אעקלה "לא היו חילופי אש עם כוחות ישראליים - היה רגוע לחלוטין". פתאום האש התחדשה. סמודי נפגע, אבו עאקלה נהרגה. 

כאמור, ב'וושינגטון פוסט' הדגישו כי בגרסה זו תומכות גם עדויות מצד "עדי ראייה רבים", שאמרו כי לא היו חילופי אש במקום. עוד עולה מהתחקיר שביצע העיתון כי "ניתוח השמע של הירי שהביא למותה של אבו עאקלה מצביע על כך שאדם אחד ירה בה ממרחק משוער שכמעט תואם את המרחק בין העיתונאים לשיירת צה"ל שהייתה במקום". (בהתבסס לדבריהם על סרטון שצולם בג'נין, אבו עאקלה ועיתונאים אחרים עמדו במרחק של כ-180 מטרים.)

צה"ל התייחס לקביעה של ה"וושינגטון פוסט" והגיב כי "נמשיך לחקור עצמאית את התקרית, במטרה להגיע לחקר האמת. הקליע הכרחי על מנת להגיע למסקנה לגבי זהות הגורם לירי שהרג את אבו עאקלה".

עוד כתבו בצה"ל כי "הפלסטינים ממשיכים לסרב להצעת צה"ל לבצע חקירה פורנזית משותפת של הקליע, עם נוכחות אמריקנית". 

 

 

עיתונאית וושינגטון פוסט CNN תחקיר צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד