י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

קיבל מיליוני שקלים במרמה מרשות המסים - זה העונש שנגזר עליו

בעל חברה שקיבל החזר מס בלו של 25 מיליון ₪ באמצעות דיווחים כוזבים השיב את הכסף למדינה, ירצה 20 חודשי מאסר וישלם קנס של 400 אלף ₪

קיבל מיליוני שקלים במרמה מרשות המסים - זה העונש שנגזר עליו
שטרות. אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

20 חודשי מאסר בפועל וקנס של 400 אלף ₪ נגזרו על בהג'ת אלרומילי מרהט, אשר הורשע בהגשת 29 דו"חות כוזבים לרשות המסים, באמצעותם קיבל סכום של כ-25 מיליון שקל כהחזר על מס בלו על סולר.

בנוסף, הטיל בית משפט השלום בבאר שבע קנסות על שתי החברות שבבעלותו של אלרומילי, ענבי הנגב המערבי בע"מ ומדיה גרף אין-ליין השקעות, בסכום מצטבר של 100 אלף ₪. את התיק ניהלה מטעם רשות המסים עו"ד ספיר אלון מהמחלקה המשפטית מכס ומע"מ באר שבע.

על פי כתב האישום, שבו הודה אלרומילי במסגרת עסקת טיעון, בתקופה שבין ינואר 2012 לאוקטובר 2016, הוא הגיש בשם החברות שבניהולו ובבעלותו 29 דו"חות תקופתיים לצורך קבלת הישבון (החזר מס) על מס הבלו על סולר. 

בדיווחיו, כלל אלרומילי דרישה להחזר בסכום כולל של כ-25 מיליון שקל, וזאת מבלי שהיו בידו המסמכים הדרושים לפי החוק. כתב האישום הוגש בעקבות חקירה שנוהלה על ידי מחלקת הביקורת במשרד מע"מ באר שבע.

במסגרת הסדר הטיעון, הוסכם כי התביעה תדרוש עונש של 20 חודשי מאסר בפועל, בעוד ההגנה תטען באופן חופשי. השופטת שרה חביב מבית משפט השלום בבאר שבע, ציינה בגזר דינה כי בקביעת העונש הובאו בחשבון ההיקף הגדול של העבירות והצורך בענישה מרתיעה, מחד. מאידך, נלקח בחשבון כי הנאשם השיב לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה, הודה באשמה וקיבל אחריות למעשיו. 

 

רשות המסים קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד