כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סייע לקטאר

גנרל אמריקאי בכיר עומד בפני חקירת ה-FBI

גנרל אמריקאי התפטר מתפקידו כנשיא מכון יוקרתי לאחר שהואשם בשקר ובשיבוש חקירה של ה-FBI הקשורה למסע לובינג לא חוקי עבור קטאר. הוא כתב במכתב ההתפטרות שלו כי הוא עוזב את מכון המחקר ב"לב כבד"

גנרל אמריקאי בכיר עומד בפני חקירת ה-FBI
גנרל ג'ון אלן צילום: צילום מסך

גנרל ג'ון אלן התפטר מתפקידו כנשיא מכון ברוקינגס לאחר שהואשם בשקר ובשיבוש חקירה של ה-FBI הקשורה למסע לובינג לא חוקי עבור קטאר. הגנרל בעל ארבעה כוכבים, בדימוס, שהפך לנשיא ברוקינגס ב-2017, אמר במכתב ההתפטרות שלו כי הוא עוזב את מכון המחקר ב"לב כבד", כך לפי Responsible Statecraft.

"אני יודע שזה הכי טוב עבור כל הנוגעים בדבר ברגע זה", אמר במכתב ההתפטרות שלו שפורסם על ידי המגזין המקוון של מכון קווינסי, הדוגל בדיפלומטיה ובאיפוק צבאי.

העזיבה מגיעה לאחר שהוצא לחופשה על ידי ברוקינגס ביום רביעי האחרון, בעקבות האשמות לפיהן מסר הצהרות כוזבות ומנע "מסמכים מפלילים מה-FBI במהלך חקירתו, הוא חשוד שפעל מאחורי הקלעים כדי להשפיע על מדיניות החוץ של ארה"ב לטובת קטאר מדינה המפרץ, כך לפי מסמכי בית המשפט. המחשב והפלאפון שלו נלקחו על ידי ה-FBI כחלק מהחקירה.

על פי החשד, אלן לחץ על פקידים אמריקאים לעזור לקטאר ב-2017 במהלך משבר דיפלומטי בין המלוכה לשכנותיה, תוך שהוא במקביל מנהל עסקאות של מיליוני דולרים עם ממשלת קטאר", תוך הפרה של חוק רישום סוכני חוץ, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

ה-FBI מסר כי אלן מסר "גרסה שקרית של האירועים לגבי עבודתו עבור קטאר" במהלך תשאול עם גורמי אכיפת החוק ב-2020 ולא הצליח להוכיח כי דבריו אמיתיים.

אלן הכחיש שהוא סוכן של קטאר ודוברו אמר כי הגנרל לשעבר "שיתף פעולה מרצונו עם החקירה של הממשלה בעניין זה". הוא אמר כי "הגנרל אלן לא עשה שום דבר פסול או בלתי חוקי, מעולם לא פעל כסוכן של קטאר או של ממשלה זרה, או מטעמה, ומעולם לא הפר את החוק", אמר הדובר בו פיליפס, "באמצעות עשרות שנים של שירות ציבורי בלחימה ובדיפלומטיה, גנרל אלן זכה למוניטין של כבוד ויושרה".

מכון ברוקינגס, צוות חשיבה משפיע, הפסיק לאחרונה לקבל מימון קטארי לאחר שהמדינה העשירה הייתה אחת התומכות הפיננסיות הגדולות של ברוקינג. אלן, המפקד לשעבר של כוחות ארה"ב ונאט"ו באפגניסטן, הוצא לחופשה ב-8 ביוני על ידי ברוקינגס. החברה אמרה כי "היושרה והאובייקטיביות של חוקרי ברוקינגס ומחקריהם מהווים את הנכסים העיקריים של המוסד".

מכתב ההתפטרות של אלן, אינו מתייחס ישירות להאשמות נגדו, אך הוא מציין בו את שירותו לארה"ב. "במשך ארבעים וחמש שנים הייתי בשירות מסור לעם האמריקני ולארצות הברית, שרתתי את ארצנו ואת אזרחינו היקרים בשלום, משבר ומלחמה, עשיתי זאת בתחושת הענווה והגאווה הגדולה ביותר על כך שהייתי חלק ממשהו גדול ממני".

גנרל קטאר חוקרי FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד