י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
רוסיה מסרבת להתערב

התקיפות הישראליות: עימות "קשה" בין בכירים סורים ואיראנים

בכירים בצבא סוריה בעימות קשה עם עמיתיהם האיראנים בעקבות התקיפה בשדה התעופה בדמשק שיוחסה לישראל. הזעם מופנה גם כלפי הרוסים שמבחינתם אינם רוצים להתערב במאבק בין איראן לישראל

התקיפות הישראליות: עימות "קשה" בין בכירים סורים ואיראנים
שדה התעופה ההרוס בדמשק צילום: באדיבות המצלם

בשבועות האחרונים חזר ונשנה שיח על ויכוח "קשה", כך לפי מקורות בצבא סוריה, בין קצינים בכירים בהנהגת הצבא לעמיתיהם אנשי הצבא האיראנים ונציגים בכירים בכוחות הרוסים סביב התגברות התקיפות הישראליות בסוריה באופן כללי וסביב סוגיית אבטחת הבירה דמשק ושדה"ת בה בפרט, כך מדווח העיתון הלבנוני אל-אח'באר.

לפי הדיווח שמובא ב'כאן 11', אחרי התקיפה האחרונה, יותר מכל זמן בעבר, עלה רף המירמור של קצינים בכירים בצבא סוריה מהתנהלות הכוחות הרוסיים. לפי המקורות, הסורים והאיראנים ביקשו מהרוסים "לשים גבול למתקפות הישראליות על המוסדות והתשתיות האזרחיים בסוריה ולעמוד בהתחייבויותיהם בהסתמך על ההסכם הקודם", מצדם השיבו והדגישו הקצינים הרוסיים שהם "לא מעוניינים להתעמת עם הישראלים כשמירה על האינטרסים האיראנים, ולא מעוניינים להתעמת עם האיראנים כדי להבטיח את האינטרסים הישראליים".

מקורות יודעי דבר אישרו לעיתון אל-אח'באר כי "מספר גדול של התקיפות הישראליות בסוריה במהלך החודשים האחרונים, לא פגעו במטרות אמתיות...אלא מטרתן הייתה להרוס ולפגוע כדי להפעיל לחצים נוספים על סוריה והעם הסורי".

בידיעה נכתב כי כיום ישנו שיח על תחילת התגבשות החלטה ל"ניהול" מאזני ההרתעה בין סוריה ובעלות בריתה מחד, לישראל מהצד השני. ולמרות, כך נכתב, שה"סבלנות האיראנית" ארוכה דיה ברמה האסטרטגית, התפיסה היא ש"הרברבנות הישראלית" חצתה את "גבולות הסבלנות"...ובבירות "ציר ההתנגדות" יש מי שסובר שהמציאות (של התקיפות הנרחבות המיוחסת לישראל בסוריה) מרחיבה את שולי התמרון של כוחות הציר, מקלה מעליו מגבלות של חשבונות מדיניים סבוכים ומעוררת אותו לשוב להפעלת תוכניות לתיקון מאזני ההרתעה, לשון הידיעה.

סוריה איראן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד