ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
קבלת פנים חמוצה

בכיר סעודי תוקף את ארה"ב לפני ביקור ביידן

במאמר שכתב הנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל על ביקורו האפשרי של ביידן בסעודיה ופגישתו עם יורש העצר מוחמד בן סאלמן, תקף הנסיך את ארה"ב ואת הנשיא, "את הלגיטימיות שלו הוא מקווה לשפר באמצעות פגישתו עם יורש העצר שלנו"

בכיר סעודי תוקף את ארה"ב לפני ביקור ביידן
הנסיך הסעודי טורקי אל-פייסל צילום: צילום מסך

במאמר על ביקורו המתוכנן של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בסעודיה, עורר ראש שירות הביון הסעודי לשעבר, הנסיך טורקי אל-פייסל, מהומות ברשתות החברתיות כשתקף את ארה"ב ונשיאה שמחפש לגיטימיות על ידי ביקור בממלכה.

אל-פייסל תקף: "כסעודי, אני שמח שמר ביידן מבין את חשיבות המצב עם התנהגות חתרנית איראנית, סכנת הטרור, השגת שלום בתימן, פעולות צבאיות משותפות ושיקולים נוספים. אני גם מבין שהנשיא עשוי להתייחס בפומבי להריגתו של ג'מאל חאשוקג'י ולמה שהוא מכנה הפרות לכאורה של זכויות האדם של הממלכה, הוא חייב את זה למפלגה הדמוקרטית שתובעת ממנו את הדברים האלה". חאשוקג'י הוא עיתונאי סעודי שהעביר ביקורת על המשטר ונרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול על ידי הסעודים.

פייסל המשיך: "אולי הוא חושב שהוא צריך לעשות זה כדי להצדיק את הצהרותיו הפומביות בעבר ואת מצפונו. בין אם יעשה זאת ובין אם לא, אני בטוח שההנהגה שלנו תמשיך לראות את היתרונות ממערכת היחסים שלנו כסיפור מתמשך שמצדיק את אירוח הנשיא".

על הקריאות בארה"ב מצד דמוקרטים לא להיפגש עם הנסיך בן סאלמן, אמר: "לגבי הלגיטימיות של יורש העצר שלנו, הנסיך מוחמד בן סלמאן, אז זה בגלל שיש ירידה בפופולריות של הנשיא (ביידן) שמביאה אותו אלינו, זאת הלגיטימיות שלו שהוא מקווה לשפר באמצעות פגישתו עם יורש העצר שלנו".

הנסיך טורקי אל-פייסל המשיך: "מצד שני, אני מבקש ממנהיגינו בכבוד להזכיר לנשיא, בין אם בפרטיות ובין אם בפומבי, את הדברים הבאים".

"ראשית, ממשלת ארה"ב כלאה יותר מאלף בני אדם בבתי כלא ומחנות שונים באשמת טרור ללא כל זכויות המובטחות על ידי החוקה האמריקאית. היא הרחיקה לכת והקימה בתי כלא בארצות זרות. על מנת לא להעניק להם את הזכויות הללו".

הנסיך טורקי אל-פייסל סיכם את מאמרו: "אלו כמה הפרות זכויות אדם בארה"ב הדורשות לא רק צעדים נשיאותיים, אלא גם הוראות בקונגרס ובסנאט, חברי שני הבתים מבקרים בחריפות את הממלכה בכל הנוגע לעניין נושאי זכויות אדם, מי שגר בבית זכוכית. הוא לא צריך לזרוק אבנים על אנשים, אני בטוח שהנשיא ביידן, אם הוא סוף סוף ידרוך על אדמת סעודיה, יקבל את כל הכבוד שניתנו לכל הנשיאים האמריקאים לשעבר שהיו כאן. אז אנחנו אומרים לו ברוך הבא הנשיא".

נסיך סעודי מוחמד בן סלמאן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד