ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מעביר מסר לאירן

לפיד מזהיר את הישראלים: 'עזבו את טורקיה'

בצל האזהרות הרבות לישראלים לבל ייסעו בעיתו הנוכחי לטורקיה בעקבות ניסיונות איראנים לפגע בישראלים, שר החוץ לפיד מגביר את הלחץ וקורא לישראלים בטורקיה לשוב מיידית לישראל. 

לפיד מזהיר את הישראלים: 'עזבו את טורקיה'
יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות החשש מפגיעה איראנית בישראלים בטורקיה, בישראל מחריפים את הזהרת המסע למדינה עמה הופשרו לאחרונה היחסים, וממליצים לישראלים שלא לטוס למדינה עד להודעה חדשות, שר החוץ לפיד אף קורא לישראלים השוהים בטורקיה לשוב לארץ. 

"אירועי השבועות האחרונים בתורכיה ואחרי סדרה של ניסיונות לפיגועי טרור איראניים כלפי ישראלים שיצאו לנופש באיסטנבול, אנחנו קוראים לישראלים אל תטוסו לאיסטנבול ואם אין לכם צורך חיוני אל תטוסו לתורכיה. אם אתם כבר באיסטנבול, תחזרו לישראל בהקדם האפשרי", אמר שר החוץ יאיר לפיד היום (שני).

עוד אמר לפיד בישיבת הסיעה: "אירועי הטרור האלה הם כלפי ישראלים שנסעו לחופש. הם בוחרים באופן מכוון אזרחים ישראלים כדי לחטוף אותם או לרצוח אותם. זה יכול ליפול על כל אחד. זו סכנה אמיתית ומיידית".

לפיד קרא, "אם תכננתם טיסה לאיסטנבול – תבטלו. אין חופשה ששווה את החיים שלכם, ואת החיים של היקרים לכם. תקשיבו להנחיות שאנחנו מוציאים, אנחנו מעדכנים את ההנחיות כל הזמן בהתאם להערכת המצב".

בדברים שאמר בישיבת הסיעה יאיר לפיד הוא העביר מסר לאיראנים: "מי שיפגע בישראלים לא ינקה. ידה הארוכה של ישראל תשיג אותו לא משנה איפה הוא יהיה", שהוא ציין, "אנחנו מקווים ומאמינים שהאזהרה הזו לא תהיה לטווח ארוך. זוהי עונת התיירות, ונעשה כל מאמץ להביא תוך זמן קצר לרגיעה ביטחונית שתאפשר לישראלים לשוב לתורכיה ולהנות מכל מה שיש לה להציע".
 

השתתף בהכנת הכתבה, אוריאל פרידמן 

טורקיה אירן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד