כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ביקור מסקרן

ביידן: "ביטחון ישראל הוא חלק מהסיבה לנסיעה לסעודיה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אומר כי ביקורו הצפוי בסעודיה יעסוק גם בביטחון הלאומי של ישראל. תאריך הביקור בישראל וברמאללה, במסגרת אותה נסיעה, נקבע באופן זמני ל-14 ו-15 ביולי. "אנחנו ממשיכים לתכנן ביקור בישראל ובערב הסעודית, אין לנו פרטים נוספים לאשר, אבל נודיע ברגע שנעשה זאת"

ביידן: "ביטחון ישראל הוא חלק מהסיבה לנסיעה לסעודיה"
ג'ו ביידן צילום: צילום מסך

הנשיא ביידן אומר כי ביקורו הצפוי בסעודיה בחודש הבא, יעסוק גם בביטחון הלאומי של ישראל, "ההתחייבויות של הסעודים אינן קשורות לשום דבר שקשור לאנרגיה. זה במקרה פגישה גדולה יותר שמתקיימת בסעודיה. זו הסיבה שאני הולך. וזה קשור לביטחון הלאומי עבורם, עבור הישראלים", אמר ביידן לכתבים. "יש לי תוכנית בכל מקרה. זה קשור לנושאים הרבה יותר גדולים מאשר ליצירת האנרגיה", הוסיף.

לא ברור למה התכוון ביידן בנוגע לביטחון הלאומי של ישראל. הבית הלבן טרם קבע תאריכים סופיים לביקורים במזרח התיכון, בינתיים הנסיעה נקבעה באופן זמני ל-14 ו-15 ביולי. אך זה יכול להשתנות כך דווח Times Of Israel. הביקור היה צפוי להתקיים בסוף יוני, אך נדחה ליולי בשל "בעיות בתזמון". דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר בתגובה: "אנחנו ממשיכים לתכנן ביקור בישראל ובערב הסעודית, אין לנו פרטים נוספים לאשר, אבל נודיע ברגע שנעשה זאת".

"הטיול מגיע בהקשר של אג'נדה משמעותית עם ערב הסעודית, ישראל ושאר מדינות המזרח התיכון", המשיך הדובר. "אג'נדה זו מתמקדת במתן תוצאות לעם האמריקני, כמו גם סיום מלחמות והובלה באמצעות דיפלומטיה להביא יציבות לאזור המזרח התיכון".

"הביקור מגיע בהקשר של אג'נדה משמעותית עם ערב הסעודית, ישראל ושאר מדינות המזרח התיכון", המשיך הדובר. "אג'נדה זו מתמקדת במתן תוצאות לעם האמריקני, כמו גם סיום מלחמות והובלה באמצעות דיפלומטיה להביא יציבות לאזור המזרח התיכון". דיפלומטיה להביא יציבות לאזור המזרח התיכון".

חלק ניכר מהביקור עדיין בתכנון, אך הוא יכלול את הפגישות המסורתיות עם ראש הממשלה בנט, הנשיא יצחק הרצוג, שר החוץ לפיד ושר הביטחון גנץ בישראל, ועם אבו מאזן אמר הגורם הישראלי. ביידן צפוי לבקר גם באנדרטת השואה ביד ושם ובמזרח ירושלים.

ג'ו ביידן ביקור הנשיא סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד