ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אחרי 120 שנה

אוסטרליה החלה בהליך שיוביל להתנתקות מהכתר הבריטי

יותר מ-120 שנה חלפו מאז הפכה אוסטרליה למדינה עצמאית, אבל למרות השנים הרבות שחלפו היא מכפיפה עצמה עד היום לכתר הבריטי, ומלכת אנגליה אליזבת' השנייה נחשבת לראש מדינת אוסטרליה. עכשיו האוסטרלים רוצים להתנתק סופית

אוסטרליה החלה בהליך שיוביל להתנתקות מהכתר הבריטי
חיילי משמר המלכה צילום: unsplash

למלכת אנגליה אין שום השפעה על הפוליטיקה האוסטרלית, וגם את התפקידים שהיא אמורה למלא, ממלא נציג מטעמה שנבחר על ידי האוסטרלים, אבל באוסטרליה יש מי שהמצב הקיים מפריע להם, והיו רוצים לראות אזרח אוסטרלי יליד אוסטרלי ודובר אנגלית במבטא אוסטרלי, שעומד בראש המדינה באופן רשמי.

לאחרונה התחלף השלטון באוסטרליה, וראש הממשלה החדש, אנתוני אלבניזי, החליט לעשות סוף למצב הקיים. לשם כך הוא מינה 'שר לענייני הרפובליקה', תפקיד חדש שהומצא על ידי אלבזיני, ושמטרתו להפוך את אוסטרליה לרפובליקה עצמאית, לעומת מונרכיה חוקתית כפי שהיא מוגדרת כיום.

ביום שהחוקה האוסטרלית תעודכן והיא תהפוך לרפובליקה, מלכת אנגליה תודח מתפקיד 'המונרך של אוסטרליה', ותישאר מלכתן של 14 מדינות בלבד, במקום 15 כיום.

בין המדינות הנוספות שבהן מולכת אליזבת השנייה חוץ מאנגליה ואוסטרליה: קנדה וניו זילנד. בעבר היא מלכה ב-16 מדינות נוספות שכבר התנתקו מהכתר הבריטי ברבות השנים, בהן פקיסטן, דרום אפריקה, סיירה לאון וקניה.

פרשנים מעריכים כי למרות ההתלהבות של ראש ממשלת אוסטרליה להתנתק מהכתר הבריטי, התהליך עוד יימשך שנים, בעיקר בשל העובדה שמלכותה של אליזבת' אינה מזיקה לאזרח האוסטרלי ואינה חלק מהנושאים הבוערים על סדר היום.

עם זאת, יתכן שלאחר מותה של המלכה, כשהכתר יעבור לבנה צ'ארלס, יתעוררו האוסטרלים להיפרד לשלום מהכתר הבריטי, משום שיורש העצר הבריטי אהוד הרבה פחות מאימו המלכה, וצפוי לעורר אנטגוניזם גבוה יותר מצד המדינות השונות.

אנגליה מלכת אנגליה אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד