י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרסום ראשון

דרעי וגפני ליועמ"שית: להקפיא הליך שינוי בחירת רבני העיר

גפני ודרעי פונים במכתב ליועצת המשפטית לממשלה בדרישה כי תקפיא את התקנות החדשות של המשרד לשירותי דת שקובעות שינוי בהליך בחירת רבני ערים בישראל. השניים דורשים להקפיא את התקנות עד שתתברר בבג"צ העתירה שהגישו ועד רבני ערים והתיישבות בישראל

דרעי וגפני ליועמ"שית: להקפיא הליך שינוי בחירת רבני העיר
אריה דרעי ומשה גפני בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראשי מפלגות ש"ס ויהדות התורה, אריה דרעי ומשה גפני, פנו במכתב ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה בדרישה להקפיא את התקנות שהביאו לשינוי הליך בחירות רבני עיר, עד להחלטת בג"ץ בעניינן.

התקנות שנחשפו לראשונה ב'בחדרי חרדים' קובעות שינויים בהליך בחירת רבני העיר וכן תובלנה להדחת שורה של רבני עיר מכהנים, כך למשל הכוח יעבור לידי הרשויות בהן יש רוב חילוני, וכן תקנות המאפשרות להדיח את כלל רבני הערים בישראל בתום 10 שנות כהונה. לפי התקנות החדשות הסמכות להארכת כהונתם של רבני הערים עוברת לידי מועצות הרשויות המקומיות.

פרסום ראשון: משרד המשפטים יבדוק טענות הראש״ל על תקנות בחירת הרבנים

שינוי שיטת בחירת רבני ערים נכנס לתוקף; בעוד שנה הרבנים יודחו

במכתב ששיגרו דרעי וגפני ומתפרסם כאן לראשונה, הם כותבים: "המשרד לשירותי דת החליט לקדם את התקנות מבלי לפנות לרבנים הראשיים לישראל ולמועצת הרבנות הראשית לישראל טרם פרסום התקנות, לא קיים הליך היוועצות והליך מנהלי ראוי והחליט לקדם את התקנות בחופזה ובחוסר אחריות".

'בחדרי חרדים' פרסם לאחרונה כי הראש"ל הגר"י יוסף פנה ליועצת המשפטית בבקשה למנוע את פרסום התקנות ברשומות טרם בירור כלל העניינים הצריכים בירור ותיקון ההיבטים הבעייתיים בתקנות. עו"ד ד"ר חגי הרוש, עוזרה האישי של היועצת המשפטית לממשלה, אף הבטיח בע"פ לחה"כ ארבל כי התקנות לא יפורסמו ברשומות עד שהנושאים שהעלה ייבדקו.

למרות זאת, כבר ב-11 במאי, יום לאחר פניית הראשון לציון וחה"כ ארבל, וחרף הבטחתו של ד"ר הרוש, פורסמו התקנות ברשומות.

במכתב דורשים דרעי וגפני להקפיא את התקנות, כשברקע עומדת העתירה שהוגשה לבג"צ מטעם ועד רבני ערים והתיישבות בישראל שכעת ממתינים להכרעת השופטים, אך למרות זאת בימים האחרונים פתח סגן השר לשירותי דת בהליך בחירת רבנים ערים ברשויות מקומיות שונות, בהן תל אביב – יפו, ראש העין ועוד.

"ראוי כי רשויות מקומיות יימנעו בשלב ביניים זה מפעולה וקידום בחירות רבני עיר בהתאם לתקנות עד אשר מצב הדברים המשפטי יתבהר. בנסיבות אלו, נבקש כי תנחי את סגן השר להימנע מכל פעולה בנושא עד אשר ייתן בג"ץ את הכרעתו בעתירה שהוגשה בעניינן״, כותבים דרעי וגפני.

משה גפני רבני ערים גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד