י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"על סיפו של מדרון חלקלק"

ח"כ ניר אורבך יוצא בהודעה דרמטית: "איני חלק מהקואליציה"

חבר הכנסת ניר אורבך מפרסם לפני זמן קצר הודעה בה הוא כותב כי הבהיר לראש הממשלה בנט שבמצב הקואליציה הנוכחי הוא אינו חלק ממנה. "גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חה"כ גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים". אורבך לא יצביע בעד פיזור הכנסת

ח"כ ניר אורבך יוצא בהודעה דרמטית: "איני חלק מהקואליציה"
ניר אורבך עם נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר ימים מתוחים בהם נפגש מספר רב של פעמים עם ראש הממשלה נפתלי בנט, יו"ר סיעת ימינה חה"כ ניר אורבך, מפרסם לפני זמן קצר (שני) הודעה לתקשורת בה מבהיר כי הוא "אינו חלק מהקואליציה". עם זאת, אורבך הוא לא יצביע על פיזור הכנסת לעת עתה.

"אחרי שבוע של פגישות עם רה"מ וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית", פותח אורבך.

הוא כותב כי "לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור, הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית.

לדברי אורבך: "לצערי הקואליציה כיום – איננה ממלאת את ייעודה. מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חה"כ גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם".

"בד בבד", הוא מוסיף, "נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה". "חשוב לציין", הוא כותב, "כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם".

לטענת אורבך, "אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת. אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה".

לסיום הוא כותב: "הודעתי הבוקר לרה"מ שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה".

משמעות ההודעה: בשבוע הקרוב הקואליציה תתנהל ללא רוב, גם ח"כ אורבך וגם ח"כ מיכאל ביטון לא יצביעו עם הקואליציה. בעוד שבוע ההכרעה תעבור לידי גוש לפיד בממשלה, במידה לא ישיגו שליטה על הח"כים הסוררים, אורבך יצביע בעד פיזור הכנסת.

 

ניר אורבך נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד