י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשש לנקמה איראנית

אזהרת המסע לטורקיה עולה לרמה הגבוהה ביותר

האגף ללוחמה בטרור מפרסם היום כי רמת אזהרת המסע לאיסטנבול תועלה לרמה מס' 4, המהווה את הרמה הגבוהה ביותר. החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם, בדגש על טורקיה

אזהרת המסע לטורקיה עולה לרמה הגבוהה ביותר
טיסות לחו"ל צילום: pixsabay

לאור עליית מדרגה בכוונות האיראניות לפגוע בישראלים בטורקיה בדגש על איסטנבול, המטה לביטחון לאומי קורא לישראלים השוהים באיסטנבול לצאת בהקדם האפשרי מהעיר. על שאר חלקי טורקיה קיימת אזהרת מסע ברמת איום בינונית ומומלץ לישראלים להימנע גם מנסיעות שאינן חיוניות לשאר חלקי המדינה.

לפני שבועיים חודדה לציבור אזהרת מסע לנסיעה לטורקיה, בעקבות החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם, בדגש על טורקיה. האגף ללוחמה בטרור במטה לביטחון לאומי (מל"ל) מפרסם היום כי רמת אזהרת המסע לאיסטנבול תועלה לרמה מס׳ 4, המהווה את הרמה הגבוהה ביותר.

"נוכח התמשכות האיום ונוכח עליית מדרגה בכוונות האיראניות לפגוע בישראלים בטורקיה, בדגש על איסטנבול, המטה לביטחון לאומי מעלה את אזהרת המסע על איסטנבול לרמתה הגבוהה ביותר, רמה 4. בהתאם, קורא המל"ל לישראלים השוהים באיסטנבול לצאת בהקדם האפשרי מהעיר ולישראלים המתכננים לצאת לטורקיה להימנע מהגעה אליה עד להודעה חדשה".

"יוזכר, כי על שאר אזורי טורקיה קיימת אזהרת מסע ברמה 3 (בינונית), ולפיכך המטה לביטחון לאומי ממליץ לישראלים להימנע גם מנסיעות שאינן חיוניות לשאר חלקי המדינה. אין מניעה לבצע טיסות עם נחיתת ׳קונקשן׳ באיסטנבול, כל עוד אין במסגרתן יציאה משדה התעופה".

החשש מנקמה איראנית מגיע לאחר מספר מקרי מוות מסתוריים שאירעו באיראן והם מיוחסים לישראל. ביום ראשון, סוכנויות חדשות איראניות המקורבות למשמרות המהפכה דיווחו כי עלי קמאני ומוחמד עבדוס, שניים מחברי יחידת התעופה והחלל של משמרות המהפכה, נהרגו בערים ח'ומיין וסמנאן.

לפני שבוע, איוב אנטזארי, מומחה לתעופה וחלל בעיר יזד, מת בנסיבות חשודות, לשכתו של מושל יזד כינתה אותו בהודעה כתובה "שהיד", ופקידים שונים ביקרו את משפחתו. בחודשים האחרונים התקבלו דיווחים רבים על יריות, מוות פתאומי של חברי כוח קודס של משמרות המהפכה, כמו גם אישים פעילים בתעשיות הטילים והגרעין של הרפובליקה האסלאמית.

 

 

אזהרת מסע טורקיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד