י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עף על עצמו"

בנט ונתניהו התכתשו במליאה; "הרוב לא דומם - הוא צועק לך הביתה"

ראש הממשלה בנט ויו"ר האופוזיציה נתניהו נאמו לפני זמן קצר בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, בנט תקף את האופוזיציה ואמר כי "הממשלה לא מושלמת, אך האלטרנטיבה לא יותר טובה". ראש האופוזיציה עלה להשיב ופצח במתקפה: "בוחן מציאות לוקה בחסר, בנט עף על עצמו"

בנט ונתניהו התכתשו במליאה; "הרוב לא דומם - הוא צועק לך הביתה"
בנט ונתניהו במליאה צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

מליאת הכנסת דנה כעת בדיון '40 חתימות' שכותרתו "בזבוז חסר תקדים של כספי ציבור לשיפוץ מעון פרטי ברעננה לטובת מעון רשמי". עד מהרה הפכה מליאת הכנסת לזירת התגוששות בין חברי הכנסת על הנאומים של ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה שהאשימו האחד את השני.

ראשון עלה לדוכן ראש הממשלה נפתלי בנט שאמר: "אנחנו נלחמים על הממשלה - זו האמת. הממשלה מצוינת אבל נשענת על קואליציה לא פשוטה. בקואליציה יש אנשים שלא הבינו את גודל השעה. יש לנו שבוע-שבועיים לסדר את זה ואז נוכל לשרוד הרבה זמן".

"לא הצלחתם להעביר שלוש שנים תקציב - העברנו", תקף בנט. "הבטחתם לחיילים משכורת - העלנו, בוצע. ואני יכול להמשיך עוד, יש הרבה מה לעשות. למדתי שכשיש רצון טוב אנחנו יכולים לעשות דברים ענקיים ביחד ויש פה רצון טוב. הממשלה היא טובה, לא מושלמת. הייתה טובה יותר אם כולם היו בה - החרדים, הליכוד - אבל אלה בחרו שלא להיכנס. אצלנו כולם רצויים".

על חברי הקואליציה המורדים אמר בנט: "לצערי, צריך לומר ביושר שגם בקואליציה יש חברים שלא הפנימו את גודל השעה. קיבלנו הזדמנות גדולה להשפיע אבל מתעסקים בהפגנות, בהצבעות ולא רואים את גודל האירוע. אני קורא לאותם חברי קואליציה שלצערי עדיין מבוצרים בהצבעות נגד הממשלה - יש לנו שבוע-שבועיים בערך לסדר את זה ואז נוכל לשרוד הרבה זמן".

ראש הממשלה בנט פנה לחברי האופוזיציה: "נפגשתם וחיבקתם את עבאס - אבל בהסתר. אצלי אין הסתר - הוא לא פילגש. אני לא מתבייש כמו ביבי - אני לא מתבייש, אני נפגש עם מנסור כמו גבר".

מיד לאחר נאום רה"מ בנט עלה לדוכן ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שתקף את בנט בחריפות וטען "חברי הכנסת, שנת הלימודים מתקרבת לסיומה המורים שוקדים על התעודות של התלמידים אבל יש מי שכבר הזדרז לחלק לעצמו ציונים והוא עשה זאת ביד נדיבה ובניתוק מרשים מהמציאות. קוראים לזה 'עף על עצמו'". 

ברמיזה להחלטתו היום של ח"כ ניר אורבך מימינה להשעות את חברותו בקואליציה, הוסיף נתניהו: "בלשכת בנט, כמו ברשימת ימינה, כולם עוזבים בזה אחר זה. הם לא יכולים לשאת את הטוב הזה. מי שמדבר על יושר - מי שהפר את כל ההתחייבויות שלו, שפילס את דרכו בנוכלות. להגיד שזו הממשלה הכי טובה - אני חושב שההיגיון שלו לוקה בחסר".

נתניהו טען כי בנט לא בא במגע עם הציבור ו"לא רואה ממטר את אזרחי מדינת ישראל". לדבריו, "אם הוא היה עושה זאת, הוא היה מבין את רחשי הציבור שעבורם הממשלה הזו היא רעה ולא לגיטימית, היא מוכיחה שאין לה תחתית. כל פעם אתה חושב שהיא מגיעה לתחתית, והיא יורדת עוד ועוד. ים המלח הוא האוורסט של הממשלה הזו".

ראש האופוזיציה הוסיף: "פרפורי הגסיסה של הממשלה הזו לא מפריעים לי, אלו דברי חמלה. בנט, אתה לא נלחם למען המדינה, אלא רק נלחם על כסאך. אם היית נלחם למען המדינה לא היית נותן שליטה למנסור עבאס, לא היית מאפשר לדגלי אש"ף להיות מונפים ברחבי הר הבית. אם היית נלחם ופועל ועושה למען המדינה, היית עושה משהו נגד האינפלציה המשתוללת ויוקר המחיה. כל אזרח מרגיש זאת.

"כיוון שאתם - בנט, לפיד ועבאס - לא נלחמים למען המדינה שלנו. אזרחי ישראל בצדק מרגישים שהם חוששים לגורלם. אנשים שמתיימרים להיות מנהיגים, באשמתכם הכול מתייקר - תוך פחות משנה מחירי הדלק עלו ב-25%, מחירי החשמל והמזון זינקו. היום כדי לקנות קילו פרות, צריך משכנתא וגם היא עולה", הוסיף נתניהו, אף שהזינוק במחירים מורגש בכל רחבי העולם. "במקום להוריד מחירים ולהפחית מיסים, אתם מעלים מחירים ומיסים. את הכסף שאתם גובים, אתם מייעדים לטובת מנסור עבאס והאחים המוסלמים. נתתם להם מיליארדי שקלים".

בנט ונתניהו מליאת הכנסת בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד