כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ברקע מצבה של הקואליציה

גנץ מקדים את המרוץ; מי יהיה הרמטכ"ל הבא

שרי הממשלה מרגישים את הכסאות רועדים להם ומנסים למקסם הישגים על שמם לפני שהם מפנים אולי את המשרד לבא אחריהם. כך למשל שר הביטחון גנץ מקדים את המירוץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא ויש לו כבר שלושה מועמדים

גנץ מקדים את המרוץ; מי יהיה הרמטכ"ל הבא
הרצי הלוי לצד אביב כוכבי צילום: פלאש 90

ברקע המצב הפוליטי הרעוע, שר הביטחון בני גנץ מקדים את המרוץ לרמטכ"לות. לקראת סיום כהונתו בחודשים הקרובים של הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, פנה באחרונה שר הביטחון גנץ לשלושה אלופים במטכ"ל עם רשימת נושאים אסטרטגיים הקשורים בפיקוד על הצבא וביקש מהם להציג את מועמדותם לתפקיד. כך מפרסם הערב (שני) רועי שרון ב'כאן 11'.

השלושה אליהם פנה גנץ, הם: סגן הרמטכ"ל המכהן, הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל לשעבר, האלוף איל זמיר, ומפקד זרוע היבשה יואל סטריק, כשמי שמסתמן כמועמד המוביל הוא הרצי הלוי.

הרמטכ"ל אביב כוכבי שמכהן בתפקיד מאז 26 באוקטובר 2018 צפוי לסיים את הקדנציה בינואר הקרוב, כלומר בעוד חצי שנה לאחר שבמאי 2021 החליט השר גנץ להאריך את כהונתו בשנה רביעית.

למרות פרק הזמן הארוך יחסית עד לסיום הכהונה, מצבה המקרטע של הממשלה גרם לגנץ להקדים את המרוץ כדי להבטיח שהוא יהיה זה שיכריז על זהות הרמטכ"ל הבא לפני שהממשלה נופלת. וגם מהחשש שאז תכהן ממשלת מעבר ויהיה הרבה יותר מסובך למנות רמטכ"ל. 

בני גנץ הרמטכ"ל סגן הרמטכל הרצי הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד