כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
סקר מנדטים חדש

שנה לממשלה: גוש נתניהו ממשיך במגמת ההתחזקות; סער נעלם

בליכוד סביר להניח מחככים הערב ידיים בהנאה לנוכח ממצאי הסקר שבו הם מתחזקים עוד יותר ומתקרבים בחזרה להנהגת המדינה, לעומת שנוא נפשם גדעון סער שנשאר עם 'התקווה' לשוב לכנסת אי פעם | נתניהו מביס כל מתמודד מולו גם בהתאמה לראשות הממשלה | כל הפרטים

שנה לממשלה: גוש נתניהו ממשיך במגמת ההתחזקות; סער נעלם
בנט/נתניהו/סער צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הקואליציה ירדה כבר ל-59 עם פרישתו של ניר אורבך לפחות זמנית, אך מרכיביה עדיין מתעקשים לנסות ולייצב אותה, למרות שנראה כי לא ניתן להתאושש מהמצב הנוכחי. בינתיים מי שהולכים ומתחזקים הם מפלגות האופוזיציה ולא רק. גם לפיד וגנץ מטפסים במעלה המנדטים, אך עדיין ראש הממשלה לשעבר הוא בעל הסיכויים הגבוהים כרגע להיות גם ראש הממשלה בעתיד.

סקר שערך מכון 'מדגם' עבור 'חדשות 12' בדק, אילו הבחירות לכנסת ה-25 היו מתקיימות היום, התוצאה היתה 60 מושבים לגוש שתומך בבנימין נתניהו, לעומת 55 מושבים לגוש המתנגד לו והמרכיב את הממשלה, זאת כאשר מפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער לא עוברת אחוז החסימה.

הליכוד בראשות בנימין נתניהו, זוכה בסקר ב-36 מושבים, יש עתיד של יאיר לפיד ב-20, כחול לבן של בני גנץ עם 10, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' מתחזקת ל-9, ש"ס נחלשת במנדט ומקבלת 8 מושבים. יהדות התורה כמו בכל הסקרים שומרת על כוחה עם 7 מושבים.

נתניהו בכותל. צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90.

מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי עם 6 מושבים, מפלגת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, אינה מתאוששת ומוערכת סקר שלישי ברציפות עם 5 מושבים. מפלגת 'ימינה' של נפתלי בנט עדיין שורדת, אך נחלשת מ-7 מושבים בבחירות הקדומות ל-5 בבחירות שהיו נערכות היום.

גם מנסור עבאס צולח את המשוכה ומפלגתו רע"מ זוכה ב-5 מושבים. הרשימה המשותפת שומרת על כוחה ומקבלת מספר זהה - 5 מושבים. ואילו 'מרצ' שהשיגה בבחירות הקדומות 6 מושבים, נחלשת ברקע התמרדותה של חברת הכנסת רינאוי זועבי ויורדת ל-4 מושבים. מפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער נשארת לפי הסקר עם 'התקווה' לשוב לכנסת אולי בפעם אחרת כשהיא מקבלת 2.9% מהקולות, שליש פחות מאחוז החסימה.

מהסקר עולה כי בחלוף שנה בדיוק מיום הקמת הממשלה 13 ביוני 2022, גוש נתניהו התחזק מ-51 מנדטים בימים ההם ל-60 מנדטים שעשויים בתוצאות האמת לגדול עוד אל 60+.

מי המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה?

כצפוי לאורך כל הסקרים ב-13 השנים האחרונות, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מביס את כל המתמודדים נגדו באחוזי ההתאמה לראשות הממשלה.

באשר לשאלת מכון 'מדגם' עבור 'חדשות 12', מי מבין האישים הבאים, בנט או נתניהו, הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה - 47% השיבו כי נתניהו המתאים ביותר, בעוד 21% בלבד השיבו שבנט ראוי ממנו.

כך הגיב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו.

באשר לשאלה מי מבין נתניהו ולפיד הכי מתאים להיות ראש הממשלה - 46% השיבו כי נתניהו עדיף על לפיד, בעוד 27% סבורים כי יאיר לפיד יהיה ראש נמשלה טוב יותר.

כשהוצב בפני הנשאלים, בני גנץ מול בנימין נתניהו, גם כאן נתניהו מוביל עם 46%, לעומת גנץ שרק 21% מבין המשיבים חושבים שהוא ראוי ממנו.

סקר מנדטים מנו גבע בנימין נתניהו גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד