י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרש או הופרש?

דיווח: זו הסיבה לפרישת חבר ועדת החקירה לפרשת הצוללות

הפרישה של חבר ועדת הצוללות הוצגה ככזו שנובעת משיקולים אישיים אך מתברר שהאלוף במיל' אברהם בן שושן הסתיר את היותו חבר ועדה סודית שעסקה בצוללות וחברותו בוועדת החקירה נפסלה 

דיווח: זו הסיבה לפרישת חבר ועדת החקירה לפרשת הצוללות
חיל הים הישראלי על צוללת צילום: דובר צה"ל

האלוף במיל' אברהם בן שושן, לשעבר מפקד חיל הים, שהודיע על פרישה מוועדת החקירה הממלכתית לעניין רכש הצוללות וכלי השיט – נימק זאת ב"טעמים אישיים" ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שמינתה את חברי הוועדה וקיבלה את ההודעה ביום חמישי הודיעה כי היא פועלת למינוי חבר אחר במקומו של בן שושן.

אלא שב'חדשות 12' דווח הערב כי הסיפור מעט שונה, התגלה שהאלוף במיל' בן שושן הוא חבר ועדה סודית לרכש צוללות וכלי שיט במשך שנים רבות. הוא לא גילה את הדבר, או שכח לגלות, בעת שנעשה לו הסדר ניגוד עניינים בטרם היבחרו לוועדה.

הדבר, כך על פי הדיווח, עורר תדהמה במשרד המשפטים וחברותו בוועדה נפסלה מיד. בראש הוועדה עומד נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט אשר גרוניס. פרישתו של האלוף במיל' בן שושן תעכב את תחילת עבודת הוועדה שגם לאחר חצי שנה מיום הקמתה עדיין לא התכנסה לדיון ראשון.

בן שושן שימש כמפקד חיל הים בין השנים 1985 ל-1989, ולאחר מכן היה נספח מערכת הביטחון בוושינגטון. בהמשך גם היה מנכ"ל משרד העבודה והרווחה. בשנת 2020 הוענק לו מגן פרס מפעל חיים על עיסוק בנושא רגיש במסגרת שירות מילואים.

ועדת חקירה צוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד