י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"המחסלים כבר במלון"

שיחת הטלפון המלחיצה שקיבלו זוג הישראלים

זוג ישראלים ששהו בשוק באיסטנבול, קיבלו שיחת טלפון מצמררת מגורם ביטחוני בישראל שמורה להם לשוב מיידית לישראל ואפילו לא לעבור דרך המלון כדי לאסוף את חפציהם כיוון שהמחסלים נמצאים כבר שם | "אם אתם חוזרים למלון יחסלו אתכם". כך נאמר בשיחה

שיחת הטלפון המלחיצה שקיבלו זוג הישראלים
נוסעים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

כמה ישראלים שביקרו באיסטנבול שבטורקיה חזרו לארץ על ידי גורמי ביטחון ישראלים בשבוע שעבר, לאחר שפעלו על פי מידע מודיעיני שהראה כי התיירים נמצאים בסיכון מיידי. כך דווח ב'חדשות 13'.

על פי הדיווח, אישה אחת שיצאה לביקור בשוק קיבלה טלפון מבכיר ישראלי שמורה לה לא לחזור למלון מכיוון שמתנקשים איראנים מחכים לה ולבן זוגה שם. במקום זאת, רכב עם כ-10 אנשי ביטחון ישראלים לקח את בני הזוג לשדה התעופה - כשהם משאירים את חפציהם במלון ומשם טסו לישראל.

לא נחשפו פרטים על אותם ישראלים, כולל אם הם כוונו ספציפית מסיבה כלשהי או אם הם אוימו רק בגלל היותם ישראלים. לא ברור עם כמה אנשים נוצר קשר ונאמר להם לעזוב מיד.

חברה של אחת הישראליות שנמלטה במהירות מטורקיה, סיפרה הערב: "היא היתה עם חברה שלה בטורקיה מתקשרים אליהם מהשב"כ תעצרו איפה שאתם, יש עליכם התראה ממוקדת. תעצרו עכשיו איפה שאתם, אתם לא חוזרים למלון, אתם לא נוסעים לשום מקום, אם אתם חוזרים למלון יחסלו אתכם".

"תעצרו עכשיו עד שהמוסד יבוא לאסוף אתכם. יש עליכם תצפית. אל תדאגו, אנחנו מתצפתים עליכם אבל אל תזוזו. אחרי 40 דקות באו לאסוף אותם ישר מהשוק לשדה התעופה. בלי לעבור במלון בלי מזוודות, העלו אותם לטיסה ישר עד הבית. משהו מטורף".

האזהרה הועלתה לרמה הגבוהה ביותר

מהאגף ללוחמה בטרור במשרד הביטחון נמסר מוקדם יותר היום כי נוכח התמשכות האיום ונוכח עליית מדרגה בכוונות האיראניות לפגוע בישראלים בטורקיה, בדגש על איסטנבול, המטה לביטחון לאומי מעלה את אזהרת המסע על איסטנבול לרמתה הגבוהה ביותר, רמה 4.

בהתאם, קורא המל"ל לישראלים השוהים באיסטנבול לצאת בהקדם האפשרי מהעיר ולישראלים המתכננים לצאת לטורקיה להימנע מהגעה אליה עד להודעה חדשה.

יוזכר, כי על שאר אזורי טורקיה קיימת אזהרת מסע ברמה 3 (בינונית), ולפיכך המטה לביטחון לאומי ממליץ לישראלים להימנע גם מנסיעות שאינן חיוניות לשאר חלקי המדינה.

עם זאת, אין מניעה לבצע טיסות עם נחיתת 'קונקשן' באיסטנבול, כל עוד אין במסגרתן יציאה משדה התעופה.

אזהרת מסע עימות איראן ישראל פיגוע טורקיה איסטנבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד