כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פיצוץ במיכל אמוניה

שריפה במפעל באיראן: מעל 120 בני אדם נפצעו

מפעל נתרן פחמתי בעיר פירוזבאד עלה באש, כוחות הצלה רבים כולל כוחות חירום לטיפול בשריפות מסוכנות פעלו במפעל, מעל 120 איש נפצעו. המפעל עוסק בייצור של נתרן פחמתי בעל קיבולת שנתית של 320,000 טון

שריפה במפעל באיראן: מעל 120 בני אדם נפצעו
השריפה במפעל הכימי באיראן צילום: Iran international

דליפה באחד המיכלים במפעל נתרן פחמתי בעיר פירוזבאד באיראן, הביאה לפציעתם של מעל 120 אנשים עקב שאיפת גז שפונו לבית החולים.

בעקבות פיצוץ ושריפה של אחד ממכלי האמוניה במפעל הנתרן פחמתי הממוקם בעיר פירוזבאד, אירעה דליפה חמורה ממכלי האמוניה, כוחות ההצלה הצליחו לאחר מספר שעות לעצור את דליפת הגז המסוכנת.

המפעל עוסק בייצור של נתרן פחמתי בעל קיבולת שנתית של 320,000 טון. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, מספר עצום של אנשים הורעלו עקב הפיצוץ במיכל אמוניה של המפעל במחוז פארס שבאיראן. מוצרי החברה משמשים בתעשיות כגון זכוכית וקריסטל, מטהרי מים ופטרוכימיה. העיר ממוקמת 93 ק"מ דרומית מזרחית לשיראז.

גז האמוניה חסר צבע ובעל טעם נוראי שעלול לגרום לחנק בשאיפה. לכן, נשימת כמות מסוימת של גז זה, פוגעת בריאותיו של האדם ותגרום למותו. מלבד הקטלניות של שאיפת הגז הרעיל הזה, חשיפה אליו עלולה לפגוע בעיניו ובעורו של האדם, וכמות מסוימת שלו עלולה לגרום לכוויות קשות.

חומר כימי איראן פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד