כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
סותמים פיות

רוסיה מאיימת לשלול את האזרחות של המפגינים נגד המלחמה

צעיר ממוצא ארמני שהתגורר ברוסיה עד לאחרונה, טוען יחד עם פעילים אחרים שאזרחותם הרוסית עשויה להילקח מהם, מכיוון שהם הפגינו נגד המלחמה. הם טוענים שההחלטה אם תתקבל, נובעת ממניעים פוליטיים

רוסיה מאיימת לשלול את האזרחות של המפגינים נגד המלחמה
דרכון ומטבע רוסי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ב-24 בפברואר פלשה רוסיה לאוקראינה. באותו יום, ארשק מקיצ'יאן נישא לפולינה אוליניקובה, ושניהם מיהרו להצטרף להפגנות השלום למרות אלימות קשה מצד שוטרים נגד המפגינים. בחודש מרץ, כשהאווירה נגד מי שמתנגד למלחמה הלכה ונהייתה מסוכנת מצד הרשויות, החליטו בני הזוג לנסוע לגרמניה.

כעת, מקיצ'יאן, שנולד בארמניה, אך מחזיק באזרחות רוסית, חושש שאולי לעולם לא יוכל לחזור הביתה למוסקבה. ב-27 ביוני תועלה שאלת אזרחותו של מקיצ'יאן בדיון בבית המשפט ברוסיה. גורמים רשמיים אומרים שהוא השיג את אזרחותו באופן לא חוקי, הוא יחד עם פעילים אחרים טוענים שהמקרה נובע ממניעים פוליטיים.

מיקצ'יאן נעצר במחאת אקלים בלתי חוקית ברוסיה בשנת 2019. הוא גם נעצר בינואר 2020 בגלל השתתפות בהפגנה נגד התערבות רוסית בקזחסטן. ואז ב-25 בפברואר השנה הוא ואשתו נעצרו בזמן שעזבו את ביתם ונקנסו על השתתפות בעצרות לא מורשות. הפגנות מוגבלות ברוסיה, והמפגינים חייבים לבקש את אישור הרשויות לפני קיום אירוע.

מקיצ'יאן, כיום בשנות ה-20 המאוחרות לחייו, חי במוסקבה רוב חייו ומחזיק באזרחות רוסית מאז שהיה בן 10. הוא מאמין שהממשלה רוצה לשלול ממנו את האזרחות, לא רק בגלל עמדתו הבוטה, אלא כאזהרה למתנגדי משטר אחרים ילידי חוץ.

"הייתי נגד המלחמה הזו, והייתי נגד המלחמה הזו בפומבי, אבל אני חושב שהתיק הזה לא קשור אליי", אמר מקיצ'יאן לאל-ג'זירה. "מדובר במיליוני אנשים כמו ארמנים ועוד הרבה הרבה לאומים אחרים ברוסיה. הממשלה מזהירה אותם לפחד, לשתוק".

"גדלתי בתרבות הרוסית, אבל אני לא חושב שזה קשור להיותי רוסי או ארמני או מה שזה לא יהיה, יש מיליוני ארמנים ולאומים אחרים ברוסיה, ואם אאבד את האזרחות שלי בטענה שהייתי נגד המלחמה, הם יכולים להשתמש באותו מכשיר נגד הרבה מאוד אנשים אחרים".

ברוסיה יש אוכלוסייה ילידת חוץ גדולה, כאשר רוב המהגרים מגיעים מרפובליקות סובייטיות לשעבר כמו ארמניה, אוקראינה וטג'יקיסטן.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארמניה גרמניה שלילת אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד