י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פחות התחבר

בכיר בחיזבאללה: "נורמליזציה בין סעודיה לישראל - איום על לבנון"

גורם בכיר חיזבאללה הלבנונית גינה את הדיבורים על כך שסעודיה תנרמל את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל, והדגיש כי "כינון הקשרים בין משטרי ריאד ותל אביב" יהווה איום ישיר על לבנון. הוא האשים את ארה"ב בהחמרה במשברים בלבנון, וקבע כי הבעיות החמירו עקב כניעה לדרישות ארה"ב

לוחמי חיזבאללה: אילוסטרציה
לוחמי חיזבאללה: אילוסטרציה צילום: Basel Awidat/Flash9

השייח' נביל קאוק, סגן ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה, נאם בטקס בעיירה בינת ג'ביל אתמול, ואמר כי נירמול היחסים הדיפלומטיים בין סעודיה לישראל יהווה איום ישיר על לבנון. "ההתנגדות היא הכרח אסטרטגי להרתיע את האויב הישראלי ולתמוך במדינה בכבודה ובעושרה. היחסים ההדוקים בין ערב הסעודית למשטר הציוני מהווים איום ישיר על לבנון, פלסטין, סוריה וכן על כל העמים המכובדים", אמר שייח' נביל קאוק, סגן ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה. "כינון הקשרים בין משטרי ריאד ותל אביב יהווה איום ישיר על לבנון" הדגיש בנאום.

הוא המשיך והאשים את ארה"ב בהחמרה במשברים בלבנון, וקבע כי הבעיות החמירו במדינה הנטולת מזומנים עקב כניעה לדרישות ארה"ב. הבכיר בחיזבאללה ציין כי ההתעקשות להתחנן לתמיכת ארה"ב הוציאה את המשבר הפיננסי של לבנון משליטה, והטביעה את המדינה בקריסה כלכלית.

עוד אמר, כי "לאחר הבחירות לפרלמנט יש ללבנון הזדמנות אמיתית לצעוד בדרך לפתרון אמיתי ויעיל. מפת הדרכים מתחילה בהרכבה מהירה של ממשלה חדשה מכיוון שאי אפשר להחזיר את הזמן שאבד. ללבנונים באמת נמאס מפילוגים ומחלוקות. הם רוצים לראות תהליך מהיר יותר שמטרתו להציל את המדינה", ציין שייח' קאוק.

"אנחנו חוזרים ומדגישים את רצוננו לעבוד עם כל המפלגות על מנת להרכיב ממשלה אחראית, שלא תיכנע לעמדות העוינות של ארצות הברית וסעודיה", אמר.

חיזבאללה נורמליזציה סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד