י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בדרך לפשרה

סאגת הגז: המתווך האמריקני הגיע למשא ומתן בלבנון

שליח ממשל ביידן ללבנון, עמוס הוכשטיין, הגיע אתמול לביירות והחל בפגישות בעקבות המשבר סביב הגעת אסדת הגז לשדה כריש והתרעומת בצד הלבנוני מהנושא. ‏יותר ויותר אינדיקציות מהצד הלבנוני שלראשונה הוכן מסמך כתוב עם תשובה להצעותיו בעניין שרטוט הגבול

אסדת קידוח: אילוסטרציה
אסדת קידוח: אילוסטרציה צילום: אלבטרוס

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אמש מפי שלושה גורמים לבנונים יודעי דבר, כי נשיא לבנון, מישל עון, הולך להציג היום בפניו של שליח הממשל האמריקני, עמוס הוכשטיין, הצעת פשרה מטעם הצד הלבנוני לסכסוך סביב הגבול הימי עם ישראל. לפי ההצעה, לבנון צפויה לזנוח את קו הגבול הדרומי 29, אך תתעקש על קו הגבול 23 פלוס 300 קמ"ר דרומה, כך שהוא יכלול את שדה קאנא (שדה בעל פוטנציאל למציאת גז) ולא את שדה כריש (בצד הישראלי).

כזכור, בלבנון ישנם גורמים שדוחפים את הממשלה והנשיא לאמץ את קו 29 שמוסיף עוד 1400 קמ"ר לשטח המחלוקת המקורי (860 קמ"ר) שמסתיים בקו 23. לפי שני גורמים לבנוניים המעורים בנושא, נשיא לבנון, עשוי לדרוש, בפגישה עם הוכשטיין שישראל תפסיק את העבודות בשדה כריש עד שהמשא ומתן בין הצדדים יסתיים, גם אם הצעת הפשרה הלבנונית אינה כוללת את שדה כריש. כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

במקביל אמר אמש שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו חביב, לעיתון הלבנוני א-נהאר, כי אין אינדיקציות רציניות מצד ישראל וחיזבאללה למלחמה בין הצדדים על אף האיומים ההדדיים: "הנתון הזה מבוסס על מידע מדויק מחוגים מסוימים". הוא הביע אופטימיות לגבי אפשרות של השגת הסכם במשא ומתן העקיף בין לבנון לישראל. "לבנון רוצה הסכם. לפי האמריקנים והאו"ם גם בצד הישראלי רוצים להשלים את ההסכם".

גבול לבנון אסדת קידוח ארה''ב חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד