י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא עומד בתנאים

קשיים במינוי המועמד ליו"ר המועצה הדתית בי-ם; בלשכת כהנא ינסו לכפות

סגן השר לשירותי דת מקדם את מינויו של נתן נתנזון לממונה על המועצה הדתית בירושלים, אלא שישנם כמה קשיים - הוא לא עומד בתנאי של ניהול תקציב וכוח אדם בגודל של המועצה והוא בעל עבר פלילי, אך בלשכת כהנא ינסו לכפות את המינוי בכל זאת | נתנזון: "טענה מופרכת"

קשיים במינוי המועמד ליו"ר המועצה הדתית בי-ם; בלשכת כהנא ינסו לכפות
המועצה הדתית ירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מינויו של מועמד מתן כהנא, סגן השר לשירותי דת, לממונה על המועצה הדתית בירושלים נתקל בקשיים שמעכבים את היציאה לפועל של המינוי. בלשכת הח"כ מ'ימינה' ינסו לכפות את המינוי.

כהנא מעוניין למנות את נתן נתנזון, שמשמש כיו"ר המועצה הדתית במועצת מטה בנימין, לתפקיד יו"ר המועצה הדתית בירושלים, לאחר שהממונה הקודם אלי בן דהן התמנה לתפקיד מנכ"ל בית הדין הרבניים.

אלא שנתנזון, לפי גורם משפטי, לא עומד בתנאי של ניהול תקציב שנדרש ממונה על מועצה דתית, כיוון שלא עשה זאת במשך מספר השנים שנדרש, 5 שנים. בנוסף, הוא לא ניהל עובדים בסדר גודל של ניהול במועצה הדתית בירושלים, כנדרש בתנאים.

מתן כהנא, ינסה לכפות את המינוי. צילום: פלאש 90

קושי נוסף הוא העבר הפלילי של נתנזון, שמכונה 'נוס', שריצה עונש מאסר בעקבות עבירות שביצע בזמן שהיה חלק מהמחתרת היהודית. אך למרות הקשיים, בלשכת סגן השר כהנא ינסו לכפות את המינוי.

נתנזון מסר בתגובה: "מי שטוען שיש בעיה של יכולת ניהולית, זו טענה מופרכת כיוון שאני הייתי אחראי על התקציבים במשרד הדתות בשנים 90'-93', שאז התקציב השנתי היה בהיקף של שנים וחצי מיליארד שקלים".

מועצה הדתית מתן כהנא ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד