כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לקראת מבוכה

המשבר בקואליציה יביא לביטול צו הסיגריות בשנית

הלילה בחצות הוא המועד האחרון לאשר את צו המיסוי על הסיגריות האלקטרוניות. לפני ארבעה החודשים הצו נפל כשלא הושג הרוב הנדרש במליאה | אורבך וגם ביטון צפויים להיעדר מההצבעה ובאופוזיציה מחזיקים ברוב להפיל אותו שוב | בקואליציה משקיעים מאמצים להציל את עצמם ממבוכה כפולה

המשבר בקואליציה יביא לביטול צו הסיגריות בשנית
הסתערות על חנות לממכר סיגריות אלקטרוניות צילום: באדיבות המצלם

המשבר הקואליציוני לפיו הכנסת מתנהלת ללא רוב לקואליציה, יביא הלילה למבוכה נוספת לממשלה אחרי שצו המיסוי על סיגריות אלקטרוניות יבוטל, זו הפעם השנייה אחרי שגם לפני ארבעה חודשים הצו פקע בהיעדר רוב לאישורו במליאה.

מדובר במס שהטיל משרד האוצר על השימוש בנוזל לסיגריה האלקטרונית, לפיו מוצע כי יוטל מס קניה של 270% מהמחיר הסיטוני השכיח בתוספת 11.39 שקלים חדשים למ"ל אשר בכל מקרה לא יפחת מ-21.81 שקלים חדשים למ"ל. על סיגריות חד פעמיות יוטל מס קניה של 360% מהמחיר הסיטוני השכיח אשר בכל מקרה לא יפחת מ-32.72 שקלים חדשים למ"ל.

מעבר המוני לסיגריות רגילות? ליברמן חתם על הטלת המס

בשורה לבחורי הישיבות: המס על הסיגריות האלקטרוניות לא אושר

הצו שכאמור לא אושר במהלך חודש אדר (פרבואר) אושר מחדש בוועדת הכספים ודורש את אישור מליאת הכנסת. הלילה הוא המועד האחרון לאשר את הצו, אחרת הוא יבוטל ויאלצו להביאו מחדש מתחילת ההליך.

בקואליציה מנסים לגייס את הרשימה המשותפת כדי לחפות על היעדרותם של חברי הכנסת מיכאל ביטון וניר אורבך שלא מצביעים עם הקואליציה, כשמנגד גם באופוזיציה מתכננים לצאת למאבק ומגייסים את כל חברי הכנסת להגיע היום למליאה ולנסות להפיל את התקנות.

סיגריות אלקטרוניות מיסוי קואליציה במשבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד