כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מחטף בממשלה • גזירת הגיוס: מעקב ביומטרי, שלילת תקצוב ו'הסדר' חרדי

הממשלה תעביר ביום ראשון: הצעת חוק משלימה לשוויון בנטל עם סנקציות כלכליות ופגיעה קשה בישיבות • כיצד תעבוד שיטת התקצוב? • באילו שיטות יעקבו אחרי תלמידי הישיבות? • מה יהיה סכום התלמידים המינימלי לישיבה או כולל? • ואיך יוקמו ישיבות 'הסדר' חרדיות? • המסמך המלא

ביקורת בישיבה. צילום ארכיון
ביקורת בישיבה. צילום ארכיון



סנקציות כלכליות על ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס מול תמריצים לישיבות שיעמדו ביעדים; מעקב ביומטרי אחרי נוכחות בחורי ישיבות בלימודים; מכסה מינימלית של תלמידים לכל ישיבה או 'כולל'; מכסה סופית של 1800 עילויים חרדים ו-300 עילויים דתיים-לאומיים; והפעלת מסגרת של ישיבות הסדר חרדיות - כל אלה ועוד כלולים בהצעת החוק המלאה והמתוקנת ל'שוויון בנטל', אותה מתכוונת הממשלה להעביר במחטף ביום ראשון הקרוב.

'בחדרי חרדים' חושף את הצעת החוק המלאה לראשונה: כמה יהיה שיעור המתגייסים הנדרש בכל שנה כבר בשנים הקרובות? כיצד תחושב שיטת התקצוב החדשה של ישיבה - כולל סנקציות לישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס? ומי יפנה לשרת ב'שירות אזרחי'?

בהצעת החוק שתוגש לממשלה ביום ראשון הקרוב, כלולים כל אמצעי הענישה והאכיפה אודותם פורסם בתקשורת מזה זמן רב. כך, למשל, קובע סעיף 47: "להטיל על החשבת הכללית להעלות את מספר הביקורות הנערכות בישיבות במהלך שנה קלנדרית במטרה לייעל את האכיפה במוסדות אלו", ובהמשך, בסעיף 50: "להגדיר בתקנות את הגדלת מספר התלמידים המינימלי הנדרש לכולל ולישיבה גבוהה שלומדים בה תלמידי ישיבה עד גיל 26 וקביעת מספר תלמידים אחיד לצורך קבלת מעמד של ישיבה אשר תלמידיה זכאים לדחיית שירות ולקבלת תמיכה".

עוד בנושא:
ליצמן ל'בחדרי חרדים': "הממשלה פועלת כגנבים בלילה"

בסעיף 55 מתחבא חוק שטני נוסף: "להקים צוות בהשתתפות הממונה על היישומים הביומטריים לבחינת המנגנונים והאמצעים הנדרשים להגברת האכיפה על נוכחות תלמידי ישיבה במוסדות תורנים, לרבות בחינת אמצעים יומיומיים לבקרה על נוכחות".

בנוסף, סוקרת הצעת החוק באריכות את מספרי יעדי הגיוס עד לסיום התקופה עליה דן החוק, את אופן תקצוב ישיבות שיעמדו ביעד לעומת כאלה שלא יעברו אותו, ואף מציעה: "מסלול ישיבות הסדר ייפתח בפני ישיבות חרדיות שיוכרו על ידי שר הביטחון".

להצעת החוק מצורף כבר אישורו של היועץ המשפטי למערכת הביטחון, אחז בן ארי, הקובע כי אין כל בעיה בהצעת החוק, ואין מניעה משפטית לאישורה.

ח"כ איילת שקד, יו"ר הוועדה לשיוויון בנטל של הכנסת, המכינה את החוק לקראת קריאה שניה ושלישית, בחרה שלא להגיב.

הצעת החוק • צפו









































גיוס חרדים ישיבות תקצוב ביומטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד