י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פוסט קורונה: מה הסימפטומים וכיצד נוכל לטפל?

סובלים מפוסט קורונה? כך תשפרו את יכולת הריכוז והזיכרון • חלק ניכר מאלה שהחלימו מקורונה ממשיכים לדווח על מגוון של תסמינים שלא תמו גם לאחר ההחלמה תופעות אלה מכונות “הקורונה המתמשכת” (Long Covid) או בשמן האחר – “תסמונת פוסט קורונה”

פוסט קורונה: מה הסימפטומים וכיצד נוכל לטפל?
פוסט קורונה צילום: יח"צ

נראה שהקורונה הולכת ומתרחקת, וסערת הנגיף כבר תכף מאחורינו, אך לרבים מאיתנו היא השאירה מזכרות בתום הביקור, מזכרות שנשארו עוד זמן רב לאחר ההחלמה שהזכירו שוב ושוב את נוכחותה. האם יש מה לעשות עם התופעות שהשאירה אחריה הקורונה?

תסמונת פוסט קורונה מתייחסת למגוון של תסמינים המופיעים אצל מחלימי קורונה. חלק ניכר מאלה שהחלימו מקורונה ממשיכים לדווח על מגוון של תסמינים שלא תמו גם לאחר ההחלמה ורבים מדווחים על מגוון של תסמינים חדשים שהופיעו כתוצאה מהמחלה.

המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC)  מדווח שפוסט קורונה מתמשכת מופיעה אצל 80% מחולי הקורונה המאושפזים ואצל 5% מהחולים הלא מאושפזים, ושליש מהמחלימים מדווחים על הימשכות תסמין אחד או יותר לפחות חודשיים לאחר שנמצאו חיוביים לנגיף.

התסמינים כוללים תלונות פיזיות, נפשיות ורגשיות הנמשכות יותר מחודש ימים ובחלק מהמקרים אפילו עד לתקופה של חצי שנה. ישנם חולי פוסט קורונה שמתלוננים על עייפות מנטלית, ירידה ביכולת להתרכז, ירידה בריכוז ובזיכרון ועוד.

כיום, עולמות המחקר והרפואה אינם יודעים בדיוק להסביר מדוע נגרמות תופעות הפוסט קורונה, אך לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם בהתנהלות היום יומית עם הקשיים הללו:

פעילות גופנית – עיסוק שגרתי בפעילות גופנית המגבירה את זרימת הדם למוח עשוי לסייע בשמירה על הזיכרון.

שינה הולמת – למרות שסדר היום העמוס מקשה עלינו לישון שינה טובה ומספקת, חשוב לזכור שמחסור בשעות שינה עלול לפגוע בזיכרון.

משחקים לשיפור הריכוז – משחקי חשיבה כמו סודוקו, תשחצים, שחמט או פזלים יכולים להשפיע לחיוב על הזיכרון.

תזונה מגוונת – צריכת מגוון מזונות טריים ולא מעובדים כמו קטניות, זרעים, אגוזים, ירקות ופירות עשויה אף היא לשפר את הזיכרון.

אסטרטגיה נוספת לשמירה על תפקוד המוח היא באמצעות תזונה המכילה פוליפנולים – קבוצת תרכובות של נוגדי חמצון בעלות יכולת אנטי דלקתית הנמצאות בשפע במזונות כמו פירות יער, אוכמניות, ענבים, תותים, קקאו, יין אדום. דרך נוספת לצרוך את הפוליפנולים היא באמצעות תוספי תזונה.

 

התוכן מוגש באדיבות 'אלטמן בריאות' הפועלת שנים רבות במקצועיות ובאחריות על מנת לספק לכלל הציבור מגוון פתרונות בריאותיים אשר ישתלבו בשגרת החיים ויסייעו להיטיב עם הגוף במצבי חיים שונים ולאורך מעגל החיים.

 

אלטמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד