י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העגלה הריקה

הביזיון של אולמרט והמינויים המסוכנים של כהנא // דעה

משפטו של אולמרט גרם לי להעריך את זקני הדור שלנו • אבסורד: מינוי אישה ליו״ר מועצה דתית התומכת בנשות הכותל ע"י כהנא • חני אדרי בטור דעה

הביזיון של אולמרט והמינויים המסוכנים של כהנא // דעה
אהוד אולמרט משתחרר מהכלא צילום: אבי דישי, פלאש 90

השבוע קיבלנו את השיעור המטלטל והמוחשי ביותר שניתן לקבל. אין זה סוד כי במגזר המופלא שלנו קיימת הערכה רבה למבוגרים, זקן בחז"ל, משמעותו אדם חכם וגדול בתורה.

מגיל צעיר אנו מחונכים על כבוד חכמים, ציות לגדולי הדור ויראה מפני הזקנים. זכינו להכיר בחשיבות המצווה "והדרת פני זקן", לכבד כל מבוגר מאיתנו גם עם ההפרש הוא בשנים בודדות.

ביום ראשון השבוע, בבית המשפט בירושלים התקיים מסע הכפשה מכוער למשפחת נתניהו ע"י ראש הממשלה לשעבר, אסיר משוחרר, אדם מבוגר שאיבד כל צלם בשנותיו האחרונות, אהוד אולמרט. את כל יומו הוא מעביר בהתנגחויות הגובלות באובססיה נוראית, במסע ציד לאיש ש'העז' להדיח אותו מכסאו ולזכות באהבת העם, עליה הוא רק יכול לחלום.

בתחילה חשתי כעס רב כלפי אדם שיורד לפסים כל כך נמוכים ובשם משחקי אגו, משפיל משפחה בישראל, אך לאחר זמן מה, התחלפה תחושת הכעס בתחושת רחמים. אדם שכיהן כראש ממשלה, תפקיד עליו אפשר רק לחלום, נתפס בקלקלתו ובילה מספר שנים מאחורי סורג ובריח, מתעסק באובססיביות מעוררת רחמים באחר, רק כי הוא יותר מוצלח ממנו.

ריחמתי משום שראיתי המחשה מדויקת למשנה: "אָנוּ מַשְׁכִּימִים לְדִבְרֵי תוֹרָה, וְהֵם מַשְׁכִּימִים לִדְבָרִים בְּטֵלִים…אָנוּ רָצִים לְחַיֵּי הָעוֹלָם הַבָּא, וְהֵם רָצִים לִבְאֵר שָׁחַת". בעוד אדם חרדי בגילו של אולמרט, לרוב מגדל משפחה לתפארת, בנים ובנות יראי ה׳, קם לו אולמרט בבוקר וחושב על הצעד הבא במסע הרדיפה הנפשע שלו.

את אשר יגורנו בא לנו

העצב ששרר בעולם היהודי עם התמנותו של כהנא לשר הדתות, היה עצום. דעותיו ורצונותיו השפלים היו ידועים לכולם ולנו נותר רק לעמוד בצד ולראות כיצד הוא פועל להחריב את הערכים החשובים ביותר לדת היהודית.

החל מרפורמת הכשרות, דרך רפורמת הגיור ועד מינויים פוליטים מבזים. השבוע, נחצה קו חדש. כהנה כחלק ממסע הנקמנות שלו בחברה החרדית, מינה אישה ליו״ר מועצה דתית. אותה אישה לפני שלושה חודשים צידדה בנשות הכותל שמשתייכות לתנועה הרפורמית וטענה, איך לא, שהרדיפה אחריהן היא בשל היותן נשים.

מעבר לשטות הגמורה שיצאה מפיה, שהיא עוד אחת מנזקי הכת הפמיניסטית, אותה אישה הגדילה לכתוב שמינויה הוא צעד שמאותת לנשים חרדיות את האפשרות לחלום ולהגשים. סלחו לי אך אישה שתומכת בגרועים שבגרועים בעם היהודי, אינה מהווה דוגמא כלל ובטח לא דוגמא לנשים חרדיות. אולי דוגמא שלילית למה לא להיות.

כהנא, שמוצא מכנה משותף עם כל מי ששותף לשנאת החרדים שלו, כמו לפיד, ליברמן ועוד, מצא נחמה באותה כת מטורללת המונה 80 נשים בערך, שכל מטרתן היא השמצת המגזר החרדי מבוקר עד ערב. נקווה רק כי הממשלה תסיים את דרכה במהרה ויחד איתה כל אותם מינויים מסוכנים.

אהוד אולמרט מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד