י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הקרב על סברודונצק

המצב מחמיר: הרוסים הרסו את הגשר האחרון בעיר

כוחות רוסים ניתקו את כל הנתיבים לפינוי אזרחים מהעיר סברודונצק שבמזרח אוקראינה באמצעות השמדת הגשר האחרון המקשר אותו לעיר המוחזקת על ידי אוקראינה בצד השני של הנהר, כך אומר פקיד אוקראיני

המצב מחמיר: הרוסים הרסו את הגשר האחרון בעיר
בית הספר שהופגז צילום: שירותי החירום של אוקראינה

כוחות רוסים הרסו את הגשר האחרון לאחר שניסו להשיג דריסת רגל בחלק המרכזי של העיר סברודונצק, כך אמר דובר צבא אוקראינה בסיכום היומי שלו על המלחמה בחלקים השונים של המדינה. "המצב סברודונצק מחמיר, הרוסים הורסים בניינים רבי קומות", אמר סריי גאידאי, מושל אזור לוהנסק, בפוסט בטלגרם. יום קודם לכן אמר כי מאות אזרחים חוסים בשטח המפעל הכימי "אזוט", שהופגז על ידי כוחות רוסים.

אוקראינה פרסמה קריאה דחופות למערב בבקשה לקבל יותר נשק כבד כדי לסייע בהגנה על סברודונצק, שלדברי קייב עשויה להחזיק את המפתח לקרב על מזרח אזור דונבאס ולמהלך המלחמה, שנמצאת כעת בחודש הרביעי שלה.

אמש (שני) אמר מושל האזור ברשתות החברתיות כי "כ-70% מהעיר נמצאות בשליטת האויב", רוסיה הרסה את הגשר האחרון מעבר לנהר לעיר התאומה ליסיצ'נסק, פירושו שכל האזרחים שעדיין סברודונצק לכודים, ואי אפשר לספק אספקה ​​הומניטרית.

הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי הקרב על דונבאס המזרחי "יימשך כאחד האכזריים ביותר בהיסטוריה האירופית". האזור, הכולל את המחוזות לוהנסק ודונייצק, נפל לרוסים על ידי בדלנים רוסים. "דיברנו, המחיר של הקרב הזה הוא מאוד גבוה. זה פשוט מפחיד", אמר. המטרה העיקרית של רוסיה היא להגן על דונייצק ולוהנסק, אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב ביום שני, לאחר שמנהיג אחד מהאזורים הבדלניים ביקש כוחות נוספים ממוסקבה.

מלחמת אוקראינה רוסיה גשר דונבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד