כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שליח חב"ד שנורה בידי טרוריסט - נותח בהצלחה

ד"ר איליה קגן, שהתלווה לרב עובדיה איסקוב בטיסה הרפואית שהביאה אותו מדגסטן שברוסיה ל'בילינסון', בראיון • כיצד טופל הפצוע ברוסיה? • ומה סיכויי ההחלמה?

מבצע ההטסה
מבצע ההטסה

הרב עובדיה איסקוב, שליח חב"ד בחבל דגסטן שברוסיה שנורה ונפצע קשה על ידי טרוריסט מוסלמי שהמתין לו ביום חמישי בבוקר בדרכו ממסע שחיטה בקרב יהודי הקווקז, נחת אמש ב-1:30 בלילה בישראל, ואושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים בילינסון בפתח-תקווה.

בשעות הצהריים עבר הרב איסקוב ניתוח שהסתיים בהצלחה, הדימום בכבד נעצר והתפקוד תקין. לדברי הרופאים, בעוד כ-6 שעות הם ינסו להעיר את הרב איסקוב.

ד"ר איליה קגן, אחד הרופאים מבילינסון שטס באמצעות חברת 'מד אסיס' להתלוות לאיסקוב בדרכו לישראל, מספר בראיון הבוקר על השתלשלות האירועים: "מצבו של הפצוע עדיין קשה, כרגע הוא ממשיך סדרת בדיקות וטיפולים שהתחילה מאז שהוא הגיע לבילינסון לפני כ-8 שעות".

עוד בנושא:
רוסיה: מוסלמי ירה בשליח חב"ד בדברנט • מצבו קריטי
שליח חב"ד שנורה ברוסיה אושפז בבילינסון • מצבו קשה

מה סיכויי ההחלמה?

"אנחנו אופטימיים שהוא יוכל לשרוד ולחזור לחיים רגילים, למרות שכרגע עדיין יש סכנה לחייו. הוא קיבל פגיעה מכדור באזור הגוף, ואנחנו ממשיכים את הטיפולים והבדיקות הדרושות לו".

כיצד התנהלה ההטסה לארץ?

"טסתי עם צוות רפואי לדגסטן, המראנו מנתב"ג ונחתנו בתחילה בעיר גדולה יותר שנקראת מחצ'קלה. משם אסף אותנו מסוק לבית החולים היותר מרוחק. אני מוכרח לציין את שיתוף הפעולה המדהים שהיה לנו בשטח גם מהרופאים וגם מהצוות שארגן את ההטסה. הכל תקתק, חיכה לנו שם צוות מסודר שעזר בנשיאת האלונקה וגם קיבלנו מידע מדויק ומפורט שעזר לנו מאוד".

באיזה מצב מצאתם אותו ברוסיה?

"במצב קשה - אחרי ניתוח, אבל יציב ומורדם. לפי האמצעים שיש להם שם, והיות שהם מרוחקים מהמרכז אז האמצעים בהתאם, אבל לפי מה שהיה הוא קיבל טיפול טוב מאוד. אחר כך בטיסה יש ציוד מיוחד שמוכן במטוס לטיפול נמרץ, ומהרגע שהגענו לישראל הבאנו אותו מיד לבילינסון להמשך טיפול".
פצוע קגן איסקוב הטסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד