י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לא הופר החוק"

סמוך לבתי הכנסת: צלב קרס על רכב חונה בקליבלנד

שיח התעורר בקרב תושבי השכונה היהודית בקליבלנד בעקבות רכב שחנה בחניה של בית באזור ועליו צלב קרס. הרכב חנה במרחק קצר מכמה בתי כנסת אורתודוכסים ועורר שיח רב ברשתות החברתיות. "אמרו שאנחנו מפרסמים את העסק שלנו על רכב נאצי"

סמוך לבתי הכנסת: צלב קרס על רכב חונה בקליבלנד
הרכב עם צלב הקרס צילום: @StopAntisemites

רכב שחנה בחניה של בית בשכונת ביצ'ווד בקליבלנד ארה"ב, שכונה יהודית ברובה, במרחק קצר מכמה בתי כנסת ועליו צלב קרס, משך תשומת לב ברשתות החברתיות. צלב הקרס הונח על רכב טויוטה סקויה באמצעות סרט אדום והוסר בבוקר ה-13 ביוני.

בהודעה לעיתונות ב-13 ביוני, משטרת ביצ'ווד אמרה כי היא קיבלה תלונה קצת לפני השעה 17:00 ב-12 ביוני בנוגע לצלב הקרס. "התלונה הייתה ש'צלב קרס' הוצג בצד הנוסע של הרכב", נכתב בדו"ח המשטרה. "שוטר הגיע לאזור ואישר את מה שדווח אך לא הייתה לו סיבה לפעול (חוקית בארה"ב מותר להציג סמלים נאציים). בשעה 20:41 התאספה קבוצה קטנה על המדרכה מול הבית, הקבוצה ניהלה שיחה רגועה עם דייר בבית. שוטר מביצ'ווד היה נוכח ורק הסביר אילו זכויות יש לכל צד. לאחר השיחה החליט דייר הבית להסיר את צלב הקרס מהרכב".

עוד מסרה המשטרה "העיר ביצ'ווד מכירה בכך שאירוע זה קשור לקהילה היהודית ולקהילה כולה. אף על פי שאירועים מסוג זה יכולים לעורר פחד וחרדה בצדק, לא הייתה הפרת חוק שהמשטרה יכולה לפעול לפיה בשלב זה".

כריסטופר דודסון, בעל עסק מקומי אמר לתקשורת המקומית, כי השלט שהיה תלוי על הרכב עם סמל הנאצי נגנב מהעסק שלו והוא מתכוון להתלונן במשטרה בנוגע לגניבה. השלט נגנב מהעסק שלו. לדבריו, השלט של העסק הוסר ב-10 ביוני כדי לאפשר צביעת קירות ונעלם ב-13 ביוני.

"היו לי שתי שיחות טלפון אתמול בלילה שאמרו שאנחנו מפרסמים את העסק שלנו על רכב נאצי", אמר דודסון ל-Cleveland Jewish News. "אנחנו חברת בריאות. אנחנו מספקים רפואה אלטרנטיבית כדי לרפא אנשים, לא כדי לגרום לאנשים לחלות".

אנטישמיות ארה''ב צלב קרס קליבלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד