י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"להחליט מהר מאוד"

בלינקן מאשים: איראן מונעת תחייתו של הסכם הגרעין

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אישר כי איראן מנעה את החזרה להסכם הגרעין על ידי העלאת נושאים שאינם קשורים, והצעד האחרון בו נקטה, כשסגרה את מצלמות המעקב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הקשה על החייאת הסכם הגרעין

בלינקן מאשים: איראן מונעת תחייתו של הסכם הגרעין
אנתוני בלינקן צילום: לשכת נשיא אוקראינה

במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ של דרום קוריאה פארק ג'ין, אתמול (שני), אמר שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, כי נעשתה עבודה רבה במהלך השנה האחרונה כדי לשקול את האפשרות של חזרה הדדית להסכם הגרעין, אלא שההחלטה בידי איראן. הוא הדגיש כי איראן היא זו שמחליטה אם היא רוצה להגיע להסכם או לא.

"נעשתה עבודה רבה כדי להחזיר את ההסכם לתוקף", אמר בלינקן, "אבל מה שראינו הוא שטהרן ממשיכה לנסות להעלות נושאים לא רלוונטיים ולא ענייניים ולהביא אותם למשא ומתן".

בלינקן הזהיר כי איראן חייבת "להחליט מהר מאוד" אם היא רוצה לחזור לאותו משא ומתן שהתקיים "ואפשר להשלים אותו במהירות". המשא ומתן להחייאת הסכם הגרעין תקוע מאז ה-11 במרץ, ולפי ארצות הברית ואירופה, התעקשותה של איראן להעלות סוגיות מחוץ למסגרת הסכם הגרעין, כולל הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, מנעה את סיום השיחות.

מנגד, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הדגישה שוב ושוב במהלך השנה וחצי האחרונות כי איראן אינה מספקת הסבר משכנע לגילוי "אורניום מדולדל" בשלושה אתרים לא ידועים. עם המשך החשאיות של איראן, ארצות הברית ושלוש מדינות אירופה קראו לטהרן לספק תשובה ברורה ואמינה לשאלות אלו בהחלטה שאושרה על ידי מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

אבל איראן הגיבה בתקיפות להחלטה וסגרה את מצלמות המעקב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. בהתייחס למהלך של טהראן, אמר אנתוני בלינקן כי התגובות של איראן לסבא"א "מקשות על הדברים".

אנתוני בלינקן איראן גרעין איראני הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד