י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המודיעין הבריטי מעריך

הצלחתה של רוסיה בשדה הקרב תלויה ביכולתה לצלוח נהרות תחת אש

המודיעין הבריטי מפרסם הערכת מצב ללחימה באוקראינה, וממנה עולה כי באחרונה מצליח צבא רוסיה לרשום התקדמות בחזיתות השונות, לנוכח העובדה שהוא מחזיק בכח אש גדול הרבה יותר מכח האש של הצבא האוקראיני. המבחן הקרוב יהיה בניסיונותיה הצפויים של רוסיה לצלוח את נהר סיברסקי-דונץ שבקצה חבל דונבאס

נהר: אילוסטרציה
נהר: אילוסטרציה צילום: א. עבור יצחק כרמלי

לפי ההערכה הבריטית, לאחרונה מצליח צבא רוסיה לרשום התקדמות בחזיתות השונות, אך המבחן הגדול של צבא רוסיה הוא באתגר צליחת הנהרות. מאחר ואוקראינה היא מדינה מרובת נהרות, רוסיה תהיה חייבת לצלוח כמה וכמה נהרות כדי לכבוש את השטחים שהיא מעוניינת לכבוש. האוקראינים מודעים לכך ועל כן הם דאגו לפוצץ ולהשמיד את כל הגשרים על הנהרות.

התחבורה באזורים אלו מתבצעת על גבי גשרים רעועים ובלתי עבירים לכלים צבאיים כבדים, ובחלק מהמקרים יש צורך לחצות את הנהרות בשחיה או על גבי סירה. עוד טוענים במודיעין הבריטי, כי כל הניסיונות שעשתה רוסיה עד כה לצלוח נהרות באוקראינה תחת אש, נכשלו כשלון חרוץ. האוקראינים אמנם מחזיקים בכח אש קטן יותר, אבל הם יודעים להשתמש בו היטב, וכח אש זה מספיק כדי למנוע מהרוסים להקים גשרים ולחצות את הנהרות מבלי לספוג אבדות בשיעורים עצומים.

המבחן הקרוב יהיה בניסיונותיה הצפויים של רוסיה לצלוח את נהר סיברסקי-דונץ שבקצה חבל דונבאס. האוקראינים פוצצו את כל הגשרים שחצו את הנהר, וכעת תיאלץ רוסיה לנסות ולצלוח אותו, בתנאים קשים מאוד מבחינתה.

נהר מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד