א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מצרים בוערת • טבח בהפגנות: מאות הרוגים

30 מיליון יצאו לרחובות להפגנות בעד ונגד • מלחמת גירסאות על מספר ההרוגים: בין 65 ל-220 • "צבא מצרים פתח במבצע גדול נגד הטרור בצפון סיני"

ממראות ההפיכה. צילום ארכיון
ממראות ההפיכה. צילום ארכיון



האלימות במצרים ממשיכה להסלים: לפחות 150 בני אדם נהרגו וכ-4,500 נפצעו במהלך שבת בהפגנות ענק שהתקיימו בעד הנשיא המודח מוחמד מורסי ונגדו. הטלוויזיה במצרים דיווחה כי כ-30 מיליון אזרחים השתתפו בהפגנות, מרביתם בבירה קהיר ובאלכסנדריה, העיר השנייה בגודלה במדינה.

בכלי התקשורת המצריים דווחו גירסאות שונות על מספר ההרוגים בהתנגשויות, וחלקם דיווחו על 220 הרוגים. בדיווח הרשמי של המשטר נמסר על 65 הרוגים בלבד.

ההתנגשויות המרכזיות אירעו במרכז קהיר. על פי הדיווחים, השוטרים לא לקחו סיכון וירו במפגינים מטווח אפס, מה שגרם למספר ההרוגים הגדול.

לפי אתר 'האחים המוסלמים', מדובר בלא פחות מ-220 הרוגים ו-4,500 פצועים, אולם במשטר החדש מכחישים את המספרים הגבוהים, וטוענים מנגד כי המפגינים השתמשו בנשק אוטומטי וירו לעבר השוטרים.

עיקר המאבק האלים התרחש סמוך למסגד ראבעה אל-עדוויה. גם שעות ארוכות לאחר מכן, התגודדו במקום עדיין מאות מתומכי מורסי, תוך שהם מיידים אבנים לעבר השוטרים, מציתים צמיגים ומקימים מתרסים.

בתוך כך, שר הפנים המצרי מוחמד איברהים אמר כי מורסי חשוד ברצח חיילים מצרים ובקנוניה עם תנועת חמאס, וכי הוא יועבר כנראה לכלא טורה בקהיר, שם מוחזק קודמו בנשיאות - חוסני מובארק. איברהים אמר את הדברים במענה לשאלות כתבים במסיבת עיתונאים שכינס. השר המצרי הוסיף כי ההחלטה בנושא תתקבל על-ידי שופט חוקר.

צבא מצרים פתח במבצע 'סופה במדבר:' נלחם נגד הטרור בסיני

בתוך כך דיווח בשבת אחר הצהריים העיתון המצרי 'אל אהראם' כי צבא מצרים פתח במבצע מסיבי לחיסול בסיסי טרור בחצי האי סיני. זאת לאחר שהאלימות בסיני גברה מאוד מאז הודח הנשיא הקודם מוחמד מורסי. כ-30 שוטרים וחיילים מצרים נהרגו מאז בידי אנשי ג'יהאד עולמי וכנופיות של בדואים.

על פי הדיווח, המבצע המכונה 'סופה במדבר', יתמקד בצפון חצי האי סיני ויימשך כ-48 שעות. שתי ארמיות ייקחו חלק במבצע, בסיוע חיל האוויר וכוחות של חיל הים.

עוד דווח, כי הכוחות יתקפו את בסיסי החמושים הקיצוניים שהתמקמו באזורים הרריים בסיני. גורם ביטחוני בכיר אמר כי הפעילות הביטחונית של צבא מצרים בסיני מתואמת עם מדינת ישראל ברמה הגבוהה ביותר.

על פי הדיווח, כוחות הצבא חוסמים את הכבישים, הגשרים והמנהרות המובילים מצפון סיני אל המחוזות האחרים במצרים.
מצרים הרוגים מהומות ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד