י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ממשלות ייחודיות"

בנט עם ר"מ איטליה: "שנינו הגענו לתפקיד בצורה לא שגרתית"

רה"מ בנט נועד בלשכתו בירושלים עם ר"מ איטליה והשניים דנו בעניינים האסטרטגיים האזוריים. בהצהרה המשותפת אמר בנט: "שנינו הגענו לתפקיד ראש הממשלה בצורה לא שגרתית, ומובילים ממשלות ייחודיות שלא היו קודם, לא בישראל ולא באיטליה"

בנט עם ר"מ איטליה: "שנינו הגענו לתפקיד בצורה לא שגרתית"
בנט ומריו דראגי צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (שלישי), עם ראש ממשלת איטליה, מריו דראגי, בלשכת רה"מ בירושלים. תחילה נפגשו השניים בארבע עיניים ובהמשך התקיימה פגישה מורחבת בין הצדדים בנוכחות שרת האנרגיה, קארין אלהרר.

לפי ההודעה מלשכת בנט, בפגישה דנו המנהיגים בדרכים להידוק שיתוף הפעולה בין ישראל ואיטליה, בהשלכות המלחמה באוקראינה ובהתמודדות עם משבר המזון העולמי. כמו כן, דנו בשיתופי פעולה אפשריים בתחום האנרגיה, במיוחד לאור הפוטנציאל לייצוא גז טבעי לאירופה דרך מצרים.

אמש התארח ר"מ איטליה במוזיאון יהדות איטליה בירושלים, ע"ש ש.א נכון. במהלך ביקורו ערך ראש הממשלה סיור והדרכה בתערוכה "עניין משפחתי" וביקר בבית הכנסת "כמנהג בני רומא" הנמצא בשטח המוזיאון.

ר"מ איטליה בסיור במוזיאון יהדות איטליה. צילום: יאיר חובב

במהלך הסיור הוצגה בפני ראש הממשלה פרוכת מהמאה ה-19 שקישוטיה בצבעי דגל איטליה – אדום לבן וירוק. בנוסף הוצג כתר תורה משנת 1848 שהוכן לזכרו של מלך איטליה שהעניק ליהודים שוויון זכויות.

בהצהרה המשותפת היום אמר בנט: "ראש ממשלת איטליה, ידידי, מריו דראגי, ברוכים הבאים לך ולכל המשלחת שלך לירושלים, בירת ישראל המאוחדת, ליבה הפועם של העם היהודי.

ידידי, בירושלים החל הקשר בין העם היהודי לעם הרומאי, ואפשר לומר שהיום היחסים קצת יותר טובים.

שתי האומות שלנו, איטליה וישראל, הן דוגמאות לעצמאות מודרנית שחודשה בארצות עתיקות. שתי אומות שירשו את העקרונות והרעיונות מההורים הקדומים, המייסדים שלהן, ושתי אומות שתרמו רבות לקדמת הציוויליזציה ולחברה מפותחת.

זכות נפלה בחלקנו, שלי ושלך ידידי, להוביל את שתי האומות החדשות-ישנות להישגים חדשים: שנינו הגענו לתפקיד ראש הממשלה בצורה לא שגרתית, ומובילים ממשלות ייחודיות שלא היו קודם, לא בישראל ולא באיטליה.

שנינו עזרנו למדינות שלנו לחזור ליציבות כלכלית ושנינו נחושים לפעול ביוזמה ובפרגמטיות, לטובת השגשוג והביטחון של העמים שלנו.

אני שמח להצהיר כי ראש ממשלת איטליה ואני, הסכמנו לערוך בקרוב מפגש ממשלות (G2G) בישראל, לאחר כמעט עשור שזה לא התקיים. אני חושב שזה צעד מאוד חשוב.

אחד הנושאים המרכזיים שדיברנו, ונדבר עליו בהמשך היום, זה נושא האנרגיה. אירופה זקוקה כרגע בהקדם לאנרגיה ובישראל יש לנו גז טבעי במים הכלכליים שלנו. אלה בשורות טובות לישראל, איטליה ולאירופה. דיברנו על שיתוף הפעולה הנדרש כדי להביא לכך שהגז הטבעי של ישראל יוכל לשמש גם את אירופה.

אני גם מצפה ליום שבו לבנון תחליט שהיא מוכנה להפיק תועלת מהגז הטבעי במים הכלכליים שלה. חבל שהמנהיגות בלבנון, במקום להפיק את הגז לטובת אזרחיה, מתעסקת בלריב מריבות פנימיות וחיצוניות.

אני מציע לממשלת לבנון לנצל את ההזדמנות לשפר את הכלכלה הלבנונית ולבנות עתיד טוב יותר לעם הלבנוני, ולהתחיל לטפל בזה.

ראש הממשלה דראגי, ידידי, אני מבקש להודות לך על ידידותך העמוקה כלפי העם היהודי, על עמידתך הנחרצת כנגד האנטישמיות, ועל החברות שלך כלפי המדינה היהודית, היא מדינת ישראל. נתת גם כמה עצות פוליטיות חכמות מניסיונך", סיים בנט.

נפתלי בנט ראש ממשלת איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד