כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אפליה בוטה ומכוונת

חשיפה: כך נמנעת מזוגות חרדים הגישה להגרלות 'מחיר למשתכן'

ממסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי השרים אלקין וליברמן החליטו להצר עוד את צעדיהם של החרדים וכעת הם מתמקדים בזוגות המאורסים שמעתה לא יוכלו להירשם להגרלת "מחיר למשתכן" בעוד בני זוג ערבים בעלי סטטוס דומה, יוכלו להירשם להגרלה על דירה בהנחה 

חשיפה: כך נמנעת מזוגות חרדים הגישה להגרלות 'מחיר למשתכן'
השרים אלקין וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכוונה תחילה, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר השיכון זאב אלקין החליטו בימים האחרונים למנוע מחרדים לגשת להגרלות המחיר למשתכן, על ידי הגבלת הגישה להגרלה לזוגות מאורסים, שינוי שיגביל בעיקר זוגות חרדים אך לא רק, בעוד ערבים, שבאופן מסורתי תקופת האירוסים שלהם ארוכה משנה, יוכלו להמשיך להצטרף להגרלה ללא הגבלה.

עד כה זוגות מאורסים היו יכולים לגשת להגרלות המחיר למשתכן כבר ברגע שפתחו תיק נישואים ברבנות הראשית, שלושה חודשים קודם החתונה, כך יכלו להתחיל את חייהם בראש שקט עם דירה בידיהם במחיר מופחת.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מסמך המעיד על ההחלטה שקיבלו השבוע השרים אלקין וליברמן, כי מעתה רק זוגות שרשומים כבר כנשואים יוכלו להירשם להגרלות. "החל מתאריך זה, לא ניתן לאשר לזכאים שלא רשומים כנשואים להירשם לזכאות", נכתב בהחלטה המתפרסמת כאן לראשונה.

ההחלטה מתקבלת בתדהמה בקרב אנשי הציבור החרדי שזועמים על האפליה הבוטה, במסגרתה יוכלו בני זוג ערבים מאורסים להירשם להגרלה, אך חרדים במצב דומה לא יוכלו להירשם, דבר המעיד על אפליה ברורה ומכוונת נגד האוכלוסייה החרדית. 

מצוקת הדיור בישראל גוברת מיום ליום, ובציבור החרדי על אחת כמה וכמה המצוקה גדולה יותר, בשל הצורך של החרדים להתגורר בסביבה חרדית. אם לא מספיק שהממשלה נמנעת עד כה מלסייע לחרדי, כעת המאבק בציבור עולה שלב כשליברמן תוקע מקלות בגלגלים של הזוגות הצעירים שכמהים לקורת גג.

אביגדור ליברמן מחיר למשתכן אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד