ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא צפויות הגבלות

הקורונה בעלייה: מעל 7,000 מאומתים ביממה

על פי נתוני משרד הבריאות 7,330 מאומתים חדשים אומתו לנגיף הקורונה היום ומצבם של 103 חולים מוגדר קשה | פרופ' זרקא ביקש מהציבור כי לפני פגישה עם סבים וסבתות ואנשים עם מחלות רקע, לבצע בדיקת אנטיגן 

הקורונה בעלייה: מעל 7,000 מאומתים ביממה
מחלקת הקורונה בקפלן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משרד הבריאות עדכן כי 7,330 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף ביממה האחרונה, עם קפיצה של יותר מ-1,500 מאומתים מיום קודם לכן. מצבם של 103 חולים מוגדר קשה ומקדם ההדבקה (R) עומד על 1.5.

בתדרוך שנערך היום (שלישי) אמר פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא כי מגמת העלייה בתחלואת קורונה נמשכת. "אנחנו מודעים לכך שהמספרים שידועים לנו הם רק קצה הקרחון", אמר. "התחלואה העיקרית היא מתת הזן החדש BA5. אולי אנחנו בתחילתו של גל שישי".

"כרגע התחלואה העיקרית בישראל נגרמת בעיקר מתת וריאנט של האומיקרון, BA5, שמתפשט בעולם", הוסיף. "אנחנו רואים גל גבוה בפורטוגל ובמקומות נוספים בעולם. מי שרוצה לנסוע לחו"ל חייב להגן על עצמו, בעיקר אנשים מבוגרים שנוסעים למדינות עם תחלואה".

משרד הבריאות הנחה היום את קופות החולים להיערך למתן החיסון השלישי לבני 5 עד 11, שכעת יכולים להתחסן בשני חיסונים בלבד. בדומה לשתי מנות החיסון הראשונות, גם המנה השלישית תהיה מותאמת לילדים ובכמות מופחתת, ובנוסף גם ילדים מקבוצת הגיל הזו שהחלימו יוכלו להתחסן במנת חיסון שלישית, כל זמן שחלפו שלושה חודשים ממועד החלמתם".

הפרויקטור אמר בהתייחסו לסוגיית החיסונים: "אני רוצה לשוב ולהדגיש, אנחנו וכל העולם נמצא במקום שאדם מחוסן הוא אדם שקיבל שלוש מנות. מי שקיבל רק שתי מנות ולא את השלישית - אנחנו ממליצים לו לקבל את החיסון הרביעי. ההמלצה לחיסון רביעי לאוכלוסייה בסיכון - מומלצת לו. בשלב הזה אנחנו לא ממליצים על חיסון חמישי. אנחנו בודקים את הנתונים ונלמד אותם.

"ה-BA5 מידבק יותר. זה אנחנו רואים כחלק מהתמונה והחיסון מגן עלינו פחות מהדבקה. הוא כן גורם למחלה קשה, אבל לא יודעים להגיד האם הוא גורם למחלה יותר קשה מאשר האומיקרון עצמו. אנחנו בהחלט רואים בפורטוגל עלייה גם באשפוז וחוששים שזה יקרה גם אצלנו. ככל שה-FDA יאשר את החיסון לילדים מתחת לגיל 5, נקיים דיונים בישראל ונפעל בהתאם להמלצה שלהם".

חולי קורונה בדיקת קורונה עדכון קורונה יומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד