י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לא לוקחים צ'אנס

ארגון הבריאות העולמי יקיים דיון אם אבעבועות הקופים זה מצב חירום

ארגון הבריאות העולמי יכנס ועדת חירום של מומחים כדי לקבוע אם התפרצות אבעבועות הקופים המתרחבת שהתפשטה באופן מסתורי מחוץ לאפריקה צריכה להיחשב כמצב חירום בריאותי עולמי

ארגון הבריאות העולמי יקיים דיון אם אבעבועות הקופים זה מצב חירום
אבעבועות הקופים צילום: Pixabay

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום, אמר ביום שלישי שהוא החליט לכנס את ועדת החירום ב-23 ביוני מכיוון שנגיף אבעבועות הקופים הראה התנהגות "חריגה" לאחרונה על ידי התפשטות במדינות, הרבה מעבר לחלקים מאפריקה.

הכרזת אבעבועות הקופים כמצב חירום בריאותי בינלאומי תעניק לה את אותו ייעוד כמו מגיפת הקורונה, ומשמעותה היא שארגון הבריאות העולמי רואה במחלה הנדירה איום מתמשך על מדינות ברחבי העולם, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

בריטניה הודיעה ביום שני שיש לה 470 מקרים של אבעבועות הקופים ברחבי המדינה. מדענים בריטים אמרו בשבוע שעבר שהם לא יכולים לדעת אם התפשטות המחלה בבריטניה הגיעה לשיא. פגישת מומחים יכולה גם לעזור לשפר את ההבנה והידע לגבי הנגיף, נמסר מהארגון, ארגון הבריאות העולמי פרסם הנחיות חדשות לגבי חיסון נגד אבעבועות הקופים.

סוכנות הבריאות של האו"ם אינה ממליצה על חיסון המוני, אך ממליצה על שימוש "נבון" בחיסונים. לדברי הארגון, השליטה במחלה מסתמכת בעיקר על אמצעים כמו מעקב אחר מקרים ובידוד חולים.

אבעבועות הקופים ארגון הבריאות העולמי מצב חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד