י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תוצאות מדאיגות

הקורונה גרמה לשפעת ולנגיפים נפוצים לפעול בדרכים לא מוכרות

בחודש שעבר אושפזו ילדים בבית החולים לילדים בניו הייבן - קונטיקט עם מגוון של וירוסים בדרכי הנשימה כולל נגיף הקורונה - שמומחים רבים טוענים כי הוא אשם בכמות הוירוסים. ילדים נדבקו בשלושה וירוסים שונים בו-זמנית

וירוס: אילוסטרציה
וירוס: אילוסטרציה צילום: pixabay

יותר משנתיים לתוך מגיפת הקורונה, ומתברר כי וירוסים מוכרים פועלים בדרכים לא מוכרות. וירוס סינציציאלי נשימתי, המכונה RSV, מגביל בדרך כלל את ההתקפות שלו לחודשי החורף. "זה לא אופייני לאף תקופה בשנה ובוודאי לא אופייני בחודשים מאי ויוני", אמר תומס מאריי, מומחה לבקרת זיהומים ופרופסור חבר לרפואת ילדים בבית החולים ייל בניו הייבן - קונטיקט - ארה"ב, לדבריו, כמה ילדים שאושפזו בבית החולים נדבקו בשני וירוסים וחלקם בשלושה. כך דווח ה'וושינגטון פוסט'.

ילדים נדבקו בשלושה וירוסים שונים בו-זמנית לאחר שהסגרים הורידו את מערכת החיסון שלהם, כך הזהירו הרופאים. הם אמרו כי עלייה במקרי שפעת והצטננות במהלך חודשי החורף זה דבר מוכר, אך הם טוענים שבחודשי הקיץ החמים לא רואים את אותה ירידה במחלות כמו בשנים קודמות.

בעוד שנתונים מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מראים רמות נמוכות יותר של זיהומי שפעת בקרב ילדים צעירים, חלה עלייה משמעותית במהלך השבועות האחרונים, למרות מזג האוויר החם יותר. הרופאים מאמינים שזה תוצאה ישירה של תקנות המגיפה המחמירות שהעולם עבר בשנים 2020 ו-2021 - מכיוון שלא הייתה לנו הזדמנות לבנות חסינות לנגיפים נפוצים באמצעות יציאה למרחב הציבורי.

בנוסף, אנשי מקצוע בתחום הבריאות אמרו ל'וושינגטון פוסט' שהם מודאגים מכך שכמה וירוסים עלולים להתגבר על ילדים מכיוון שהם החמיצו טיפול ראשוני לאורך המגיפה, כמו גם חיסונים שאינם קשורים לקורונה.

"מעולם לא ראינו עונת שפעת בארה"ב שנמשכת עד יוני", אמר ד"ר סקוט רוברטס, מומחה רפואי נוסף של ייל, לרשת CNBC ד"ר סקוט רוברטס, "לקורונה הייתה בבירור השפעה גדולה מאוד על זה, עכשיו, כשאנשים הורידו את המסכה, מקומות נפתחים, אנחנו רואים וירוסים מתנהגים בדרכים מאוד מוזרות שלא היו בעבר", הוסיף.

וירוס קורונה שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד