כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אורבך ייצא לחופשה

הישרדות: כך הקואליציה נערכת לעוד יום של תבוסות בהצבעות

סדר היום בימי רביעי במשכן הכנסת, גדוש בחקיקה ובהעברת חוקים | בקואליציה שמתמודדת עם שני מורדים נוספים, אורבך שיוצא לחופשה משפחתית וביטון שלא סר למשמעת הקואליציונית, החליטו שלא להתייאש ולמרות הכל לבוא ולהצביע נגד מגמות האופוזיציה שמן הסתם יעברו

הישרדות: כך הקואליציה נערכת לעוד יום של תבוסות בהצבעות
במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יום רביעי גדוש בחקיקה צפוי היום בכנסת אך הפעם ללא רוב לקואליציה, בצל המשבר הפוליטי החריף עם חבר הכנסת ניר אורבך שמצטרף למשבר מול ח"כ מיכאל ביטון שמחרים את ההצבעות במליאה.

לאורך היום יעלו חקיקה פרטית בקריאה טרומית לצד צווים שביקשו לאשר במשרד החקלאות והאוצר, בזמן שלקואליציה אין את הרוב הנדרש לאשר את החוקים או למנוע את העברת החוקים של האופוזיציה.

ח״כ ניר אורבך הודיע כי לא יגיע היום לכנסת ויצא לחופשה פרטית עם משפחתו, כך שבאופוזיציה יחזיקו ברוב בהצבעות אלא אם אכן הקואליציה תצליח לגייס את תמיכת הרשימה המשותפת בחלק מן החוקים.

אתמול שקלו בקואליציה כיצד לנהוג מול התבוסות הצפויות, היו שהציעו להרים ידיים ולנטוש את המליאה בהפסד הצפוי בין כה, אך לבסוף הוחלט כי למרות ההפסדים הצפויים, הם אכן יכנסו להצביע נגד חוקי האופוזיציה שאמנם יעברו, ובמקביל יסירו את החקיקה של הקואליציה להמעיט בתבוסה.

בין החוקים שיעלו היום צפוי לעלות חוק התקשורת אותו הגיש ח"כ משה ארבל, הצעה שמבטלת את רפורמת הטלפונים הכשרים של משרד התקשורת, הפעם יושג לה רוב אך המשך קידום החוק יהיה בידי הקואליציה השולטת בוועדות הכנסת.

ניר אורבך הצבעות בכנסת קואליציה במשבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד